ات ساخت د ار واحد نقلی و دون ارکینگ در افترسوده

[ad_1]

رارو- میسیون ماده نج ران در مصوبه دید اجازه این متن با هدف «تسهیل خانه‌سازی در بافت فرسوده پایتخت» و «جذاب‌سازی جنوب شهر برای سرمایه‌گذاری ساختمانی» تدوین شد، به‌منظور اجرای «صدور پروژه‌های ساختمانی روی زمین‌های خیلی کوچک» (۱۰۰ تا) مترمربعی)» را اکرده است.

ارش رارو، این وط، ساخت روی مینه های مساحت آیین، داکثر ا ن م رایط معین. اما میم دید، این مینها در دو واقعه مسکونی در مناطق ایینر ابلیت ساخت ا نها رارکینگ ارکینگ.

ماحصل این موبه ا رضه ارتمانای ا مساحت مترمربع ا مترمربع، روی مجموع میلیون مترمان. ورای الی رسازی البته واستار ررسی مصوبه ده است حتما رعایت شود اثر مجوز ولید آنهای ریزمتراژ در ازار مسکن ررسی د.

بر اساس طرح‌های طرح‌بندی ماده پنج، ۴۷ درصد از پلاک‌های فرسوده شهر تهران شامل ۵۰ تا ۱۰۰ مترمربعی است و این در حالی است که سهم این زمین‌ها از کل نوسازی بافت فرسوده در دهه‌های گذشته فقط ۱۵ درصد بوده است. علت این سهم نیز روشن است، چراکه به‌دلیل محدود کردن تراکم و سختگیری در مورد پارکینگ، امکان ساختن قواره‌های خیلی کوچک وجود ندارد یا وجود ندارد.

اما از آنجاکه این پلاک‌ها در مجموع مساحتی حدود 10 میلیون مترمربع دارند، درصورتی‌که بدون تجمیع و به صورت تک پلاک ساخت و ساز در آن‌ها انجام می‌شود، با در نظر گرفتن حداقل 50 و 100 مترمربع مساحت و همچنین زیربنای 6 درصد در چهار سطح در این زمین انجام می‌شود. در افتای رسوده ران رفیت ساخت یک واحد مسکونی ا مترمربعی وجود دارد.

ساخت دهزار واحد نقلی در افترسوده دون ارکنیگ؛  ای ازار مسکن در مقابل است؟نوسازی افتا رسوده الزاماتی نیاز دارد
احمدرضا سرحدی ارشناس ازار مسکن در و ا رارو با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند یک برنامه عملیاتی است، اظهار داشت: قوانین نوسازی بافت‌های فرسوده را به تنهایی می‌تواند انجام دهد، این موضوع باعث نمی‌شود که این کار باعث شود که این کار انجام شود. که خانه‌های کوچک متراژ در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود، این موضوع نیازمند الزامات است، در این رابطه با توجه به بافت‌های فرسوده در جنوب تهران قرار دارند، مالکان این ساختمان‌ها از استطاعت مالی لازم برای نوسازی این واحدها هستند.

وی افرود: از سوی دیگر با توجه به ساختمان در این مناطق تنها راه را برای نوسازی این بافت‌های فرسوده وجود دارد که شرکت‌هایی از طرف دولت، بخش‌های خصوصی و شهرداری، با توجه به اینکه دولت برای نوسازی بافت‌ها در نظر گرفته شده است. این واحدها را ملک نند. در نین ورتی میوان امیدوار ود واحدهای وچکی ن ا متر در نوب ران ساخته ود.

سرحدی گفت: تجمیع پلاک در چنین وضعیتی جوابگو نیست، بلکه باید تجمیع بلوک انجام شود، زیرا با توجه به کوچه و خیابان‌های تنگ و باریکِ بافت‌های فرسوده اگر قرار باشد، به صورت انفرادی نوسازی شوند، این موضوع امکان پذیر نیست و باید تجمیع بلوک انجام شود. که این موضوع نیز به یک سرمایه هنگفت نیاز دارد و همچنین برنامه ریزی یکپارچه دارد، بنابراین این موضوع از مالکین بافت‌های فرد خارج است، در این زمینه دو راه وجود دارد، یا اینکه آن‌ها در همان ابتدا واحد خود را بفروشند و با پول آن را در جای خود قرار دهند. دیگر آن ریداری نند، اندازه سهام ود در سهام رکت سهیم ده و از تکمیل ار واحد دا نودها. نابراین این نها ود درگیر ساختوساز وند،

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه باید از کشورهای مختلف در نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کرد، بیان کرد: این کار از مدیریت دولت و یا شهرداری‌ها برمی‌آید که چنین عملی را انجام می‌دهند، از سویی این کار بر اساس اصول منطقی درست جلو برود. اگر با چنین وضعیتی این پروژه انجام شود، بعد از دوسال می‌توان حدود 400 هزار واحد نوساز را در تهران و در جنوب شهر نقل کرد که این موضوع به نوعی انقلاب در ساخت و ساز شهری در پایتخت به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: این اقدام باعث می شود که از یک طرف بافت فرسوده که امروز با خطرات بسیار زیادی روبرو هستیم نوسازی می شود و از سوی دیگر تعداد زیادی واحد نقلی آماده به بازار عرضه می شود که این موضوع دارای اهمیت قابل توجهی خواهد بود. رابطه از یک سو با افزایش عرضه در بازار، میزان مصرف و استفاده از آن افزایش می یابد و می شود از آن استفاده کرد که مسکن واقعی در بازار مسکن پایتخت که از اقشار متوسط ​​و ضعیف باشد، می تواند با توجه به متراژ پایین این واحدهای نوسازی شده، اقدام به خرید کند. .

سرحدی: از سوی دیگر نیز با افزایش عرضه واحدها در بازار، قیمت‌ها به نوعی شکسته خواهد شد که این موضوع می‌تواند انقلابی را در بخش مسکن قلمداد کند، ادامه این موضوع را به شرطی که دولت و شهرداری در این زمینه با یک برنامه‌ریزی منسجم انجام می‌دهند. ساخت و ساز نند. منین رکتای وصی از سرمایه لازم نیز رخوردارند میوانند در اینباره دم وند.

ساخت دهزار واحد نقلی در افترسوده دون ارکنیگ؛  ای ازار مسکن در مقابل است؟دولت نباید دوباره اقدام به ساخت مسکن ند
وحید اقیری دانش مسائل اقتصادی در و ا رارو با اشاره به اینکه برای ارائه سروسامان به بازار مسکن دولت باید سه اقدام را انجام دهد، اظهار داشت: در این رابطه در وهله اول دولت باید ارزان قیمت در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا آن‌ها پروژه‌های انبوه سازی را برای ساخت و سازها انجام دهند. در وهله دوم نیز قراردادن زمین ارزان قیمت از بسزایی باید باشد، دست آخر نیز دولت سایر زیرساخت‌ها است که برای پروژه‌های انبوه‌سازی نیاز به ارائه تا بخش خصوصی در این زمینه ورود کند.

وی افزود: به نوعی دولت در این رابطه باید مشوق های سرمایه گذاری در نظر گرفته شود، تا افراد و شرکت های بزرگ در این زمینه ترغیب شوند که اقدام به ساخت و ساز کنند، این که خود دولت بخواهد در این زمینه ورود کند، مانند مسکن مهر نشان دهنده را تجربه کند. ن است دول مسکن ساز وبی نیست، از سوی دیگر ر اساس مارهای موجود است

شقاقی: بنابراین می‌توانم بگویم دولت تنها باید زیرساخت‌های مناسب برای ساخت مسکن را ارائه دهد و به سیاست‌گذاری کلان در مسکن اهتمام ورزد، در بافت‌های فرسوده اگر دولت برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد تا بخش خصوصی این بافت‌های فرسوده را نوسازی کند. در مسلم ا ساخت واحدهای وچک سایت مهمی از نیاز در رگ میرای دا دا در

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از واحدهایی است که در شهرهای بزرگ مخصوصاً تهران ساخته شده است، در مناطق شمالی با متراژهای بسیار بالا است، این در صورتی است که نیاز به واقعی در بخش مسکن، چنین واحدهای نیست، در همین زمینه است. در خانه‌های خالی نیز این‌ها بسیار بزرگ هستند که اکثر آن‌ها در مناطق شمال تهران هستند، در تصاویری که نیاز به بازار اصلی مسکن مربوط به مناطق بیشتر مرکزی و جنوبی شهر است و بیشتر به دنبال واحدهای نقل‌شده هستند.

شقاقی داد: بنابراین اگر در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده، دولت عالی را که در شورای شهرسازی ادامه می‌دهد، به بخش خصوصی ارائه می‌دهد، قدر مسلم با ساخت 400 هزار واحد در متراژ کوچک در تهران، آن هم بر اساس اصول شهرسازی و معماری. بخش مهمی از نیاز به تامین مسکن، به رابطه با واحدهای کوچک می‌پردازد، از سوی دیگر با نو بافت‌های فرسوده‌سازی خطراتی که چنین واحدهایی برای شهر و همچنین ساکنانشان دارند، خواهد شد، بنابراین این موضوع یک بازی دو سر برد است. اگر درست انجام شود، نتایج ن سیار مناسب واهد ود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید می کند: طبیعتاً با چنین ساخت وسازی که به صورت مستقیم انجام می شود، بازار مسکن نیز طبیعتا از این موضوع تأثیر می گذارد و عرضه می کند چنین واحدهایی در بازار از یک سو به آن پاسخ می دهد که خواهد شد و به همین دلیل قیمت ها از دیگر موارد پذیرفته می شوند. می‌شود، اما همانطور که عرض کردم اجرای چنین پروژه‌های بزرگ نیاز به برنامه‌ریزی دارد و این کار باید توسط بخش خصوصی انجام شود، اما دولت اگر در ساخت و ساز و اجرا دخالت کند، به هیچ عنوان نمی‌توان به اهدافی که به آن اشاره شد دست پیدا رد.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما