یک انقلاب بزرگ در دنیای فوتبال در راه است

[ad_1]

به گزارش “ورش سه” فوتبال به کجا می رود؟ تصمیمات مهمی که آینده محبوب ترین ورزش جهان را رقم خواهد زد طی چند ماه آینده گرفته خواهد شد. به نظر می رسد زمان یک انقلاب بزرگ فرا رسیده است ، اما این تغییرات موفقیت خاصی را تضمین نمی کند. هر قدم پیش رو همیشه مملو از اختلاف نظر خواهد بود.

ایجاد یک تغییر کوچک در قوانین همیشه می تواند عواقب بزرگی داشته باشد ، و به عنوان مثال ، می توان از قبل وجود آن را استنباط کرد جایی که این امر بر کل فوتبال جهان تأثیر خواهد گذاشت. فیفا می خواهد خود را به عنوان رهبر جدید فوتبال معرفی کند و اکنون این مهمترین پیشنهاد آنها است. برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار. علاوه بر این ، فیفا راه حلی برای زمان استراحت در طول فصل ارائه کرده است.به

فیفا قصد دارد اکتبر را ماه تیم های ملی و بقیه سال را برای مسابقات باشگاهی قرار دهد. “اولین فصل فصل باشگاه ها در سپتامبر ، فصل دوم در اکتبر ، فصل سوم در نوامبر و چهارم در مارس خواهد بود. فصل قبل در ماه ژوئن و فصل در ژوئیه خواهد بود.” اوت و سپتامبر فوتبال این باشگاه خواهد بود و اکتبر دوره مقدماتی خواهد بود. این بازی از نوامبر تا پایان فصل دوباره به فوتبال باشگاهی اختصاص داده می شود. “

اتخاذ چنین تصمیم بزرگی بدون واکنش جناح های مختلف فوتبال غیرممکن بود. طرفداران و مخالفان تقویم جدید صحبت کردند و سریع واکنش نشان دادند. یوفا رقیب اصلی پروژه بود و موضع خود را در بیانیه ای به وضوح بیان کرد. ECA اتحادیه باشگاه های اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: “پیشنهادات فیفا تأثیر مستقیم و مخربی بر فوتبال در سطح ملی و بین المللی خواهد داشت. علاوه بر این ، سلامت و رفاه بازیکنان را نیز پیشنهاد می کند.”

با این حال ، این طرح انقلابی فیفا با استقبال برخی از بزرگترین بازیکنان جهان فوتبال روبرو شده است. غول هایی مانند رونالدو ، خاویر ماسکرانو یا پپ گواردیولا علناً از برگزاری جام جهانی هر دو سال حمایت خود را اعلام کرده اند. سرمربی سیتی گفت: “جام جهانی یک رویداد بزرگ و بزرگترین تورنمنت در دنیای فوتبال است. به عنوان تماشاچی ، من همیشه از تماشای آن لذت می برم و اگر بتوانیم هر دو سال یکبار آن را ببینیم ، بسیار عالی خواهد بود. . “

مربیانی مانند لیونل اسکالونی و البته اتحادیه کشورهایی مانند مکزیک یا مراکش در نظر دارند هر دو سال یکبار جام جهانی را با تیم های بیشتر (48 تیم) برگزار کنند. فوزی لکجا ، رئیس جمهور مراکش گفت: “جام جهانی در تاریخ خود تنها هشت بار برنده شده است و همه تیم ها اذعان دارند که ما به یک تورنمنت جامع و فراگیر نیاز داریم.”

متوقف کردن روند تغییر در فوتبال غیرممکن به نظر می رسد. مبارزه دیگری در اروپا با پروژه سوپرلیگ به رهبری فلورنتینو پرز در جریان است. البته اکنون ، پس از اغتشاشات اولیه ، تنها سه تیم رئال مادرید ، بارسا و یوونتوس از مدل جدید دفاع می کنند.

اما سرانجام تصمیم گرفته شد که برنامه جدید لیگ قهرمانان از ماه مارس تغییر کند و از آن استفاده شود و در سال 2024 کار با تیم های بیشتر و یک قالب جدید آغاز می شود. از فصل 2024/25 ، لیگ قهرمانان شامل 36 باشگاه خواهد بود و هر تیم چهار بازی بیشتر از قالب فعلی انجام خواهد داد. هر تیم در گروه خود دیگر دو بار مقابل سه حریف بازی نمی کند ، بلکه در عوض با 10 تیم مختلف روبرو می شود.

اما تغییر در فوتبال فراتر از یک تورنمنت خواهد بود. استفاده از اختلافات جایی که کمتر کاری انجام نشده است و هدف جدید فیفا استفاده از راه حل جدید آفساید است. آرسن ونگر به تازگی از یک مدل خودروی آفرود جدید خود رونمایی کرده است. یک وسیله فنی بدون نیاز به چشم انسان برای نشان دادن آفساید بودن یا نبودن بازیکن. سرمربی سابق آرسنال گفت: “این پتانسیل زیادی دارد. وظیفه من این است که آن را مخفی نگه دارم ، اما این رویداد بعدی در دنیای داوران بسیار توسعه خواهد یافت.”

با این حال ، به نظر می رسد که به زودی شاهد تغییرات بزرگی در دنیای فوتبال خواهیم بود و مدیران حاضر در فیفا با بلندپروازی های خود سعی خواهند کرد اوضاع را در سال های آینده بهبود بخشند.

منبع: مجله مارکا

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما