کپسول های خودکشی سارکو برای استفاده در سوئیس تایید شده – زومیت

[ad_1]

طبق توصیه های Exit International، کپسولی که توسط این سازمان در قالب پرینت سه بعدی با هدف کمک به خودکشی (مرگ داوطلبانه) طراحی شده است، می تواند به صورت قانونی در سوئیس استفاده شود. این کپسول “سارکو” نام دارد.

سارکو در نمایشگاه

سارکو در رویدادهای هنری و طراحی متعددی در سراسر اروپا به نمایش گذاشته شده است

در سال 2020، حدود 1300 نفر در سوئیس با استفاده از خدمات دو تا از بزرگترین سازمان های کمک به خودکشی سوئیس، Exit (غیر وابسته به Exit International) و Dignitas کشته شدند. روش فعلی استفاده از پنتوباربیتال سدیم مایع است. پس از مصرف این دارو، فرد به مدت دو تا پنج دقیقه به خواب می رود و سپس به کمای عمیق می رود و سپس به سرعت می میرد.

سارکو رویکرد متفاوتی برای مرگ آرام و بدون نیاز به مواد کنترل شده ارائه می دهد. با وب سایت خبری SWI swissinfo.ch، دکتر. فیلیپ نیکودر این مقاله، بنیانگذار Exit International، در مورد کپسول Sarco و محل مورد انتظار اختراع در بخش کمک به مرگ در سوئیس صحبت می کند. خلاصه ای از این گفتگو را در ادامه می خوانید.

کپسول سارکو به خودکشی کمک می کند / سارکو

سارکو با چاپگر سه بعدی ساخته شده است

SWI swissinfo.ch: سارکو چیست و چگونه کار می کند؟

فیلیپ نیچه: دولت یک ساختار کپسول مانند است که توسط پرینت سه بعدی ایجاد می شود و توسط یک فرد در حال مرگ از درون فعال می شود. این دستگاه را می توان برای مرگ به هر جایی برد. به عنوان مثال، خودکشی ممکن است در یک محیط آرام در فضای باز یا در یک مکان خاص در سازمان انجام شود. فرد وارد کپسول می شود و دراز می کشد. این ابزار بسیار راحت است. از آنها چند سوال پرسیده می شود و پس از پاسخ به آنها می توانند دکمه ای را در داخل کپسول فشار دهند که مکانیسم آن فعال می شود.

این کپسول بر روی قطعه‌ای قرار می‌گیرد که فضای داخلی را با نیتروژن پر می‌کند و سطح اکسیژن را در حدود 30 ثانیه به 21 تا 1 درصد افزایش می‌دهد. فرد کمی گیج شده و ممکن است قبل از از دست دادن هوشیاری کمی احساس خوشحالی کند. مرگ در اثر هیپوکسی (کمبود اکسیژن) و هیپوکاپنی (کمبود دی اکسید کربن) رخ می دهد. هیچ وحشت یا خفگی وجود ندارد. در محیط هایی که اکسیژن کمتر از 1 درصد است، مرگ با از دست دادن هوشیاری پس از حدود 5 تا 10 دقیقه رخ می دهد.

از نظر توسعه دستگاه و در دسترس قرار دادن آن برای استفاده در چه مرحله ای هستید؟

فیلیپ نیچه: سال گذشته به دنبال قانونی شدن استفاده از سارکو در سوئیس برای مرگ کمکی، مشاوره ارشد دریافت کردیم و نتیجه مثبت بود و هیچ مشکل قانونی وجود ندارد. دو نمونه اولیه از تابوت اکنون در دسترس است و تابوت سوم در هلند در حال چاپ است. اگر همه چیز خوب پیش برود، دستگاه سوم در سال 2022 برای استفاده در سوئیس آماده خواهد شد. اولین تابوت از سپتامبر 2021 تا اوت 2022 در مقبره فرهنگ در کاسل آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد. مورد دوم از نظر زیبایی شناختی خوشایند نیست. به این دلیل و دلایل دیگر، بهترین گزینه برای استفاده نیست.

بسیاری از پروژه های اضافی سارکو به دلیل تولد کووید 19 به تعویق افتاده است. به عنوان مثال، ایجاد دوربینی که به فرد اجازه می دهد با افراد خارجی ارتباط برقرار کند. هنگام انجام این کار باید رضایت آگاهانه فرد ثبت شود.

هدف اعلام شده شما این است که روند مرگ را غیرپزشکی کنید. این چه نیازی است؟

فیلیپ نیچه: در حال حاضر، مشارکت پزشکان برای تجویز پنتوباربیتال سدیم و تأیید توانایی ذهنی فرد مورد نیاز است. ما می‌خواهیم که این فرآیند هرگونه بررسی ذهنی را از بین ببرد و به فرد اجازه دهد که خودش این فرآیند را کنترل کند. هدف ما ایجاد یک سیستم تست هوش مصنوعی برای تعیین توانایی ذهنی افراد است. طبیعتاً شبهات زیادی به خصوص از جانب روان پزشکان وجود دارد. اما ایده اصلی ما این است که یک نفر در آزمون آنلاین شرکت کند و یک کد برای دسترسی به Sarko دریافت کند.

با توجه به اینکه در هلند هستید، چگونه وارد بازار سوئیس خواهید شد؟

فیلیپ نیچه: ما با گروه‌های مختلفی در سوئیس صحبت کرده‌ایم، از جمله آن‌هایی که در گذشته با آنها در زمینه افکار خودکشی کار کرده‌ایم، تا بتوانیم سارکو را برای استفاده در این کشور معرفی کنیم. این کار با همکاری یک سازمان محلی انجام خواهد شد. اگر مشکلات خاصی وجود نداشته باشد، ما انتظار داریم که Sarco سال آینده برای استفاده در سوئیس در دسترس باشد. این پروژه تاکنون بسیار پرهزینه بوده است. اما فکر می کنم ما هم از اجرای آن عقب نیستیم.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما