چگونه ذهن خود را از اشتباهات گذشته دور نگه داریم؟

[ad_1]

نشخوار ذهنی اصطلاحی در روانشناسی است که به «تمرکز بیش از حد بر اشتباهات گذشته» اشاره دارد. در این شرایط، در حالی که نگران اتفاقاتی هستیم که ممکن است در آینده بیفتد، به اتفاقات گذشته نیز فکر می کنیم.

نشخوار فکری روانی فقط یک عمل ناخوشایند نیست و ارتباط نزدیکی با حل مسئله، اضطراب و افسردگی دارد. خوب، راه های موثری برای خروج از این وضعیت وجود دارد، و آنها بسیار ساده تر از آن چیزی هستند که شما فکر می کنید.

رایج ترین محرک های خود را شناسایی کنید

اشتباهات گذشته

تا زمانی که نشخوار فکری را ندانید نمی توانید از شر آن خلاص شوید، اما در برخی موارد تشخیص آن دشوار است. یک راه عالی برای کشف این موضوع، شناسایی چیزهایی از گذشته است که افکار شما را تحریک می کند. چیزهایی مانند

همچنین به خاطر داشته باشید که در این فرآیند خود یا دیگران را سرزنش می کنید. بیشتر این افراد به هر یک از این دو الگو تمایل دارند.

فاصله روانی را رعایت کنید

اشتباهات گذشته

در مرحله بعد، باید بین خود و عواملی که باعث نشخوار فکری شما می شوند فاصله روانی ایجاد کنید. یکی از راه های رسیدن به این فاصله این است که به مشکلات ذهنی خود برچسب افکار و احساسات بزنید. بنابراین به جای گفتن «من معلول هستم»، بهتر است بگویید «احساس می کنم ناتوان هستم».

تشخیص مزخرفات در برخی از پاسخ ها می تواند به شما کمک کند تا آنها را کمتر جدی بگیرید.

بین نشخوار فکری و حل مسئله تفاوت قائل شوید

اشتباهات گذشته

گاهی اوقات می توانید در حین جویدن بینش مفیدی داشته باشید، اما اغلب باید از رویارویی اجتناب کرد. به طور کلی، هر چه مردم بیشتر جویدن ذهنی داشته باشند، در حل مشکلات کمتر موثر هستند. مردم یا به راه حل فکر نمی کنند یا به طور موثر آن را دنبال نمی کنند.

بهتر است قدم های ساده بردارید تا اینکه حالت بهبودی را از نشخوار فکری تغییر دهید. به عنوان مثال، از خود بپرسید: “با توجه به واقعیت، بهترین گزینه در حال حاضر چیست؟” اگر به اشتباهی که مرتکب شده فکر می کنید، استراتژی را امتحان کنید که احتمال تکرار آن را کاهش دهد.

مغز خود را طوری آموزش دهید که خیلی سریع تمرکز نکند

اشتباهات گذشته

به محض اینکه متوجه شدید در حال جویدن ذهنی هستید، سعی کنید برای چند دقیقه حواس خود را پرت کنید. فعالیتی را انجام دهید که کوتاه و از نظر ذهنی جذاب باشد، اما خیلی سخت نباشد. مانند نوشتن گزارش هزینه خود در 10 دقیقه. توجه داشته باشید که باید فعالیتی را انتخاب کنید که نیاز به تمرکز دارد.

فعالیت بدنی مانند دویدن یا پیاده روی نیز می تواند ذهن شما را آرام کند و مدیتیشن یا یوگا می تواند به خصوص افکار منفی را از ذهن شما دور کند.

فکر خود را برای اشتباهات بررسی کنید

اشتباهات گذشته

گاهی اوقات آشفتگی ذهنی ناشی از خطاهای شناختی است. مشکل حل نشدنی این است که هنگام جویدن، بهترین کار را هنگام تشخیص تفکر تحریف شده انجام نمی دهید، زیرا تفکر را مختل می کند.

راه حل این است که درک خوبی از اشتباهات فکری رایج خود ایجاد کنید تا بتوانید تا زمانی که احساسات قوی دارید به شناسایی آنها ادامه دهید.

اگر به رفتار شخص دیگری فکر می کنید و دلیل آن رفتار را ذکر می کنید، حداقل تصور کنید که تفسیر شما اشتباه است و سعی کنید بپذیرید که ممکن است هرگز حقیقت را نشناسید. تشخیص اینکه ما اغلب دلایل رفتار دیگران را درک نمی کنیم، یک مهارت بسیار مهم در کاهش نشخوار فکری است.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما