پس لرزه های نظرسنجی توییتر را بپوشانید: ارزش بازار تسلا 200 میلیارد دلار کاهش یافت

[ad_1]

چند روز پیش، ایلان ماسک از کاربران در توییتر درباره فروش 10 درصد از سهام خود در تسلا برای پرداخت مالیات نظرسنجی کرد و گفت که هر نتیجه ای که باشد انجام خواهد داد. در پایان نظرسنجی اکثر کاربران موافق بودند. این امر باعث شد سهام تسلا در روز سه شنبه 11.99 درصد کاهش یابد و سرمایه ماسک 288 میلیارد دلار و ارزش بازار تسلا 200 میلیارد دلار کاهش یابد.

همچنین شاهد بودیم که سهام تسلا در روز دوشنبه حدود 5 درصد از ارزش خود را از دست داد، قبل از اینکه 11.99 درصد سقوط کرد. با وجود چنین کاهشی، ارزش سهام تسلا تا کنون در سال 2021 47 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، برخی از چهره‌های کلیدی فعلی و سابق تسلا، از جمله برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک، از 26 نوامبر، زمانی که ارزش بازار تسلا از 1 تریلیون دلار گذشت، صدها میلیون دلار سهام فروخته‌اند. ارزش بازار تسلا از زمان نظرسنجی ماسک 200 میلیارد دلار کاهش یافته است، اگرچه هنوز بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارد.

ماسک در سال 2012 به دلیل عملکرد خود به عنوان مدیر عامل از سرمایه گذاران سهام دریافت کرد. در سال 2012، ماسک 22.8 میلیون سهم به ارزش 6.24 دلار به ازای هر سهم دریافت کرد که در 13 آگوست 1401 منقضی می شود.

قیمت سهام تسلا که چند روز پیش به بالای 1230 دلار رسیده بود، در آخرین روز معاملاتی به 1023 دلار رسید و احتمالا در روزهای آینده به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید. با این حال، تسلا با ارزش ترین خودروساز جهان باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک یکی از سهامداران اصلی تسلا است، بنابراین ثروت او به شدت به ارزش سهام این شرکت وابسته است. طبق گزارش بلومبرگ، در حالی که دارایی خالص ماسک در روزهای اخیر به بیش از 310 میلیارد دلار رسیده است، مدیر عامل تسلا اکنون دارایی خالص 288 میلیارد دلاری دارد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تسلا در سال های آینده همچنان به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار خودروهای الکتریکی ادامه خواهد داد، اما باید برای رقابت سخت آماده شود. شرکت های آمریکایی، اروپایی و چینی عمدتاً در آینده نزدیک با سرمایه گذاری های هنگفت در این بازار وارد بازار خواهند شد.

با رشد خودروسازان قدیمی در این بازار، احتمالاً سهم تسلا در طول زمان کاهش می یابد که می تواند تأثیر منفی بر درآمد و سودآوری داشته باشد.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما