ویژگی هایی که از والدین خود به ارث برده ایم؛ از حال و هوا تا رنگ چشم!

[ad_1]

ما تمام صفات را از والدین خود به ارث برده ایم. اما چه ویژگی هایی؟ ما هر دو نتیجه ژنتیک هستیم و ویژگی های منحصر به فردی داریم.

چیزی که قرار است به آن بپردازیم ریزش مو در مردان است که ربطی به مادرشان ندارد. به عنوان مثال، نوع وزنی که از دست داده اید دقیقاً همان چیزی است که از والدین خود به ارث برده اید.

ویژگی هایی که به عنوان ژنتیک به ارث می بریم

موهای مجعد قرمز فرزندتان که نسل‌هاست در خانواده شما وجود نداشته از کجا آمده است؟ این سوالات ممکن است ساده به نظر برسند، اما پاسخ ها سریع و پیچیده هستند. چرا؟

دان آلن، مشاور ژنتیک مجاز و مدیر برنامه مشاوره تحصیلات تکمیلی در مرکز پزشکی دانشگاه وکسنر در اوهایو می گوید: از آنجایی که ژنتیک میراث ژنتیکی پیچیده خود را دارد، نمی توان دقیقاً دانست که هر یک از ویژگی های شما از کجا آمده است. ،

بیشتر صفات تحت تأثیر چندین ژن مختلف است که شما از والدین خود به ارث برده اید. در کنار این، محیط شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

فقط به این دلیل که شما یک ژن برای یک ویژگی خاص دارید، به این معنی نیست که باید به آن نتیجه برسید. صفاتی که تصور می شود موروثی هستند نیز همینطور هستند. اما این مورد نیست.

ویژگی هایی که از والدین خود به ارث برده ایم؛  از حال و هوا تا رنگ چشم!

چگونه ویژگی ها از والدین به ما می رسد

پرسیدن این سوال بسیار جالب است و اگرچه پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد، اما آلن می گوید: “نکات اساسی وجود دارد که ژنتیک می تواند در مورد ویژگی هایی که ما از مادرمان به ارث می بریم و ویژگی هایی که از پدرانمان به ارث می بریم.” انجام دادن.

اما ابتدا باید بدانیم که وراثت چگونه کار می کند. او توضیح می دهد: «سه راه اصلی وجود دارد: اول اینکه از طریق یک ژن غالب، اگر یک ژن غالب را به ارث ببریم، آن ویژگی در ما ریشه دوانده است.

مثلا رنگ چشم. اگر یکی از والدین چشمان قهوه ای دارد، احتمالاً چشمان شما قهوه ای است. زیرا یک ویژگی اصلی است.

دوم اینکه از طریق یک ژن مغلوب انجام می شود، هر دو والدین باید یک ژن مغلوب برای آن صفت داشته باشند. به عنوان مثال، اگر چشمان آبی دارید، هر دو والدین شما باید حامل ژن چشم آبی باشند، حتی اگر چشم آبی نداشته باشند.

توانایی کاهش وزن

دو نوع چربی بدن وجود دارد: «چربی قهوه‌ای یا چربی خوب، که متابولیسم را افزایش می‌دهد و به ما کمک می‌کند وزن بدن ایده‌آل و سالمی داشته باشیم، و چربی سفید یا چربی بد، که استفاده بیش از حد از آن می‌تواند باعث چاقی و بیماری شود.

بر اساس مطالعه ای که در Nature Communications منتشر شده است، میزان هر نوع چربی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما هر چه چربی بدن شما قهوه ای تر باشد، متابولیسم بدن شما بالاتر می رود. در اینجا نحوه یافتن برنامه کاهش وزن مناسب برای شما آورده شده است.

چگونه به راحتی وزن کم کنیم

در حالی که ژنتیک مادر می تواند به شما کمک کند چربی قهوه ای را از بین ببرید، ما می توانیم پدرمان را به خاطر این همه چربی سفید سرزنش کنیم.

محققان گفتند: «چربی بدن شما تا حدی توسط ژن‌هایی که از پدرتان منتقل شده است تعیین می‌شود. بهتر است بدانیم که اگر چاق شویم، انتخاب های سبک زندگی ما بیشتر از ژنتیک نقش مهمی دارد.

توانایی تمرکز روی موضوعات

بر اساس مطالعه ای که در JAMA Psychiatry منتشر شده است، اگر ژنتیک مادرتان به گونه ای باشد که سروتونین (ماده شیمیایی مغز مرتبط با خلق و خو) کمتر از سطح طبیعی ترشح می کند.

احتمالاً نمی توانید در زندگی تمرکز کنید و بیش فعال باشید. ژن هایی که از مادر به فرزند منتقل می شوند تأثیر مستقیمی بر تولید سروتونین یا توانایی تمرکز دارند. دلایل متداول مشکل تمرکز و نحوه رفع آن را بررسی کنید.

بلوغ زودرس

بلوغ و تمام نقاط عطف سرگرم کننده همراه با آن، مانند آکنه، تغییرات در صدا، یا چرخه های قاعدگی که بسیاری از کودکان در راه رسیدن به بزرگسالی از آن عبور می کنند.

بر اساس مطالعه ای در Genetics، ژنتیک هر دو والدین نقش عمده ای در این تغییرات دارد. اما اگر بلوغ زودرس دارید، قبل از هشت سالگی در دختران و نه سالگی در پسران، مجله پزشکی نیوانگلند دریافت که جهش ژنتیکی منجر به انواع بلوغ زودرس می شود، به این معنی که اگر جهش را دارید، ابتدا باید با او صحبت کنید. دوستان تو. با همه چیز مقابله کن

خط خنده نزدیک لب ما

این خط گاهی میزان سن صحیح و گاهی بیشتر از حد معمول را نشان می دهد. این خط با انباشته شدن آسیب مادام العمر به DNA میتوکندری در صورت شما یافت می شود، ژن هایی که فقط از مادرتان دریافت می کنید.

طبق مطالعه‌ای که در Nature منتشر شده است، عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و رژیم غذایی ناسالم می‌توانند به mtDNA آسیب بزنند، اما برخی از این آسیب‌ها می‌توانند بر ارث ژنتیکی شما از مادر تأثیر بگذارند. شما پیر می شوید و این در علائمی مانند چین و چروک و موهای خاکستری بیشتر قابل مشاهده است.

روح ما

مادر می تواند از طرق مختلف بر روحیه ما تأثیر بگذارد، نه فقط با صدقه دادن یا سرو کلم بروکلی سه بار در هفته.

ساختار بخشی از مغز که به سیستم کورتیکولیمبیک معروف است و تنظیم احساسات را کنترل می کند و در اختلالات خلقی مانند افسردگی نقش دارد، از مادر به پسر و دختر یا از پدر به پسر منتقل می شود.

بر اساس مطالعه ای که در مجله علوم اعصاب منتشر شده است، دختران حداقل بخشی از روحیه خود را از مادرشان به ارث می برند.

جنسیت فرزندان ما

بدیهی است که ژن شما و همسرتان تعیین کننده جنسیت فرزندان شماست. اما آیا می دانید کدام ژن های جنسیتی به شما منتقل می شود؟

بر اساس مطالعه ای که در Evolutionary Biology منتشر شده است، مردی که چند خواهر و برادر دارد بیشتر احتمال دارد صاحب یک پسر شود، در حالی که مردی که چند خواهر دارد بیشتر احتمال دارد صاحب یک دختر شود.

سطح حافظه

سابقه خانوادگی بیماری آلزایمر مدتهاست که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. اما یک مطالعه جدید منتشر شده در Biological Psychiatry نشان داد که این خطر ژنتیکی عمدتاً از مادر شما ناشی می شود.

بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل در طول زندگی است و حدود شش میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین مهم است که بدانیم چه عواملی این خطر را برای ما افزایش می دهد. سابقه پزشکی تنها یک سوال است که باید قبل از اینکه خیلی دیر شود از والدین خود بپرسید.

باروری

بر اساس مطالعه ای که در Science منتشر شده است، باروری یک زن می تواند تحت تاثیر ژن های به ارث رسیده از پدرش قرار گیرد.

در یک سلول تخمک طبیعی، بخشی از سلول به نام سانتریول به عنوان بخشی از فرآیند رشد طبیعی از بین می رود. با این حال، اگر مجرای مرکزی که اغلب توسط پدرش به دلیل یک اختلال ژنتیکی منتقل می‌شود، از بین نرود، محققان توضیح می‌دهند که این زن عقیم است و قادر به باردار شدن نیست.

موهای ما

شاید این ضرب المثل را شنیده باشیم که وقتی مردی موهایش را می ریزد، «این یک ویژگی ارثی از مادر است». با این حال، مطالعه ای که در PLOS Genetics در آزمایشات روی بیش از 55000 مرد منتشر شد، نشان داد که این یک افسانه است.

محققان 287 سیگنال ژنتیکی مستقل مرتبط با طاسی با الگوی مردانه را یافتند، در حالی که 40 سیگنال فقط در کروموزوم X یافت شدند، به این معنی که از مادر به ارث رسیده بودند.

جالب اینجاست که به نظر می رسد ژن های خاص مرتبط با ریزش مو با افزایش خطر بیماری قلبی در مردان مرتبط هستند. در حالی که برخی از صفات ارثی هستند، برخی دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما