(ویدئو) نجات یوزپلنگ از تجارت حیوانات خانگی

[ad_1]

جمعیت یوزپلنگ های آفریقایی به دلیل گرم شدن کره زمین و تجارت عجیب حیوانات خانگی در معرض تهدید هستند، اما یک سازمان غیردولتی بین المللی با دولت سومالی تجزیه شده برای نجات آنها همکاری می کند.

به گزارش فرارو، دو توله یوزپلنگ گرسنه در حالی که دامپزشکان دولتی برای تزریق مایعات و مواد مغذی سوزن‌ها را از خزهای کرکی فرو می‌کنند، ناله می‌کنند و رشته‌های خود را در میان غبار سومالی می‌کشند.

بچه یوزپلنگ ها در حدود پنج ماهگی دچار کم آبی، کمبود و کمبود کلسیمی هستند که به طور معمول از شیر مادر دریافت می کنند و راه رفتن را برای آنها دشوار می کند. اما حداقل او زنده است.

صندوق حفاظت از یوزپلنگ (CCF) و دولت سومالی – که در سال 1991 از سومالی جدا شد – در چهار سال گذشته توله های یوزپلنگ قاچاق را در این منطقه نجات داده اند.

بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، تنها 6700 یوزپلنگ بالغ در سراسر جهان در حیات وحش باقی مانده است و جمعیت آنها رو به کاهش است.

توله سگ های ربوده شده اغلب به خاورمیانه قاچاق می شوند تا به عنوان حیوان خانگی مورد استفاده قرار گیرند، اما تعداد کمی از مردم از این رنج آگاه هستند.

دکتر لوری مارکر، رئیس صندوق حفاظت از یوزپلنگ CCF، گفت: این مرکز در سال اول حدود 40 توله در سومالی پیدا کرد که بسیاری از آنها زنده نماندند، اما با ایجاد خانه های امن و ارائه مراقبت های دامپزشکی، آنها توانسته اند این میزان را کاهش دهند. تعداد توله ها نرخ مرگ و میر به صفر این سازمان در حال حاضر 67 یوزپلنگ دارد.

وی گفت: خشکسالی به دلیل خشکسالی فشار بر یوزپلنگ ها را افزایش داده است.

شکری اسماعیل حاجی وزیر محیط زیست گفت که وزیر زمین سومالی در حال برنامه ریزی برای افتتاح یک پارک ملی برای پرسه زدن یوزپلنگ ها است.

او گفت که بیشتر بودجه زیست محیطی را نمی توان در منطقه کوچک شکسته استفاده کرد زیرا به ندرت توسط هیچ نهاد بین المللی جدا از سومالی تشخیص داده می شود. ما یک دولت ناشناخته هستیم. در نتیجه، بودجه بین المللی که می توانیم به دست آوریم بسیار ناچیز است.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما