ورس در محاق!

[ad_1]

رارو- پس از یک‌سال و نیم نزول فرسایشی و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد رفتار و الگوی سایر سهامداران بورسی دستخوش تغییر می‌کند و برعکس تجربیات گذشته که تحریم‌ها و افزایش تورم و نقدینگی به رشد سهام منتهی می‌شد، حالا با وجود افزایش نرخ‌ها در بازار ارز، تغییر می‌کند. ا امید ای رجام و وجود محرک لمجمع، ورس واکنش

ارش رارو، ویا سهامداران از سویی اید و آن سهامداران را در مارپیچی ور رد در مسیر رسیدن دف، ناچار وارد از دو مایر ا. رسیدن سود واقعی و ایدار درصور

ورس در محاق!ورس در وضعیت لاتکلیف رار دارد
مید میرمعینی ارشناس ازار سهام در و ا رارو با اشاره به وضعیت نزولی بورس طی چند سال اخیر، اظهار داشت: این واقعیت است که این بازار سهام در یک بلاتکلیفی است، آینده مبهم سیاست های اقتصادی دولت و همچنین وضعیت نامشخص برجام آن را ارائه می دهد تا بورس در یک وضعیت بلاتکلیف قرار داشته باشد. این در حالی است که اگر قیمت سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی را بر اساس ارزش‌های متفاوت محاسبه کنیم، در حال حاضر بورس عقب‌ماندگی بسیار زیادی از بازارهای موازی دارد.

وی افزود: اما علیرغم این موضوع، وضعیت ابهام‌آمیز سیاسی و اقتصادی باعث می‌شود تا سودآوری شرکت‌ها با کاهش مواجه شود که در این زمینه تورمی در اقتصاد و کسری شدید بودجه‌ای از جمله اعتبار کشور است که باعث می‌شود شرکت‌ها با کاهش همراه باشند. از سویی راه‌حل‌هایی برای تأمین بودجه کسری دولت باعث فشار زیادی بر فعالان اقتصادی و شرکت‌ها می‌شود که در این زمینه سیاست‌های افزایش مالیات، افزایش تعرفه‌ها، افزایش نرخ بهره مالکانه، وضعیت نرخ و رشد مواد اولیه از منابع طبیعی بوده است. اعث ده رکتا ا اهش سودآوری روبروی اشند.

میرمعینی گفت: با جلوگیری از آزادسازی قیمت‌ها فشار مضاعفی را بر بنیاد سودآوری‌ها وارد کرده‌اند، این شرکت که علیرغم افزایش تورم، سودآوری شرکت‌های اثرگذار در بازار از جمله شرکت‌های پتروشیمی، فولادی، معدنی و خودروسازی با کاهش مواجه شده است که این موضوع در گزارش است. ملکرد نا منعکس ده است.

این کارشناس بازار سهام اضافه کرد: چنین وضعیتی بر روی ذهنیت تحلیلگران اثر می‌گذارد و این موضوع برای بازار سرمایه خوب نیست، در این فضا نیز هیچ تلاشی برای خروج از این وضعیت انجام نمی‌شود، نه از طرف دولت و نه از طرف بخش خصوصی، این وضعیت نیز روند رسایی و نزولی ازار سهام را رقم ده است.

وی ادامه داد: در این شرایط امکان خروج نقدینگی از بازار وجود دارد که این موضوع می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد، زیرا این منابع از بورس به بازارهای غیر شفاف از جمله ارز، سکه و دلار می‌رود که این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها در این مورد می‌شود. بازارها و هم به افزایش تورم دامن زده است، البته ذکر این نکته ضروری است که در تمام سرمایه های سرمایه گذاری در تمام دنیا، بازارهای مالی در دوران بحرانی بزرگترین خطر را دارند، بنابراین می توانیم که در این وضعیت بازار سهام با کمترین حجم سرمایه گذاری شود. و از سوی دیگر دت رضه سهام نیز سیار الا وده است.

میرمعینی اقتصادیان گفت: این حجم پایین باعث می‌شود که پول وارد بازار شود، بلکه باعث افزایش سرمایه‌گذاری و خروج پول از بورس می‌شود، که در چنین وضعیتی بزرگ‌ترین نقش را در بازار در حال حاضر سیاست‌های دولت قرار می‌دهد. ایفا می‌کند، این سرمایه‌گذاری که دولت می‌تواند از سهام بازار به عنوان یک بازار استفاده کند که جریان نقدینگی را مدیریت کند و از این موضوع برای تامین بخش مالی تولید بدون عوارض توراتمی کند، اما از این ابزار استفاده نشده است.

این کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه علت العلل وضعیت امروز اما عدم احیای برجام و پابرجا بودن تحریم‌ها است، بیان می‌کند: اگر برجام به نتیجه برسد و ما شاهد یک توافق پایدار باشیم و ارتباطات بین‌المللی از لحاظ بانکی و مالی، تغییر کند. روند بورس‌های اقتصادی نمی‌تواند بخورد، اما در کنار این موضوع سیاست‌ها که دولت می‌تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد، باید تغییرات اساسی در سیاست گذاری اقتصادی داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است در کوتاه مدت یک عارضه تاثیرگذار از احیای برجام را انجام دهد. ورس اهد اشیم.

وی افزود:، اما اگر سیاست‌گذاری‌ها اصلاح شوند و به نوعی با اصلاح ساختاری روبرو نباشیم، برجام می‌تواند به یک موج مثبت تبدیل شود، اما بعد از اینکه اسپری مدت کوتاهی می‌شود، مشکلاتی که در بازار امروز شاهد آن هستیم دوباره تکرار خواهد شد. نابرين ايد در اين مينه اهد ر و ول اشيم ا ازار سرمايه نيز اى متفاوت مقابل اشد.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما