واردات لوازم خانگی کره ای برای مرزنشینان نیز ممنوع شد.

[ad_1]

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از ثبت آماری 16 تعرفه لوازم خانگی با برند کره جنوبی برای مشمولان ضوابط مبادلات مرزی به صورت موقت خبر داد. مرز غیر رسمی بازار، ملوان و پینه دوز.

به گزارش ایسنا، سعید عباسپور اوایل آذرماه در نامه ای به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درباره محدودیت های ثبت آماری لوازم خانگی و علائم تجاری مشمول قانون مبادلات و مقررات در مرزها نوشت. مبادلات در بازارها محدودیت‌ها و مقررات موقت غیررسمی به ملوان‌ها و کشتی‌هایی با ظرفیت کمتر از 500 تن اطلاق می‌شود که مجوز خروج آنها (PC) هنوز صادر نشده است.

آنها در ادامه تعرفه لوازم خانگی را برای درج در سامانه جامع تجارت ارسال کردند و درخواست کردند که ثبت آماری لوازم خانگی ساخت کره جنوبی بر اساس لیست تعرفه های پیوست سامانه جامع تجارت امکان پذیر نباشد. کره جنوبی برای مرزبانان، همکاران و عوامل و ملوانان آنها «توسط کاربران مربوطه» تولید شده است.

یخچال فریزر و ساید بای ساید در تعرفه ممنوع; ماشین لباسشویی؛ ماشین ظرفشویی؛ جارو برقی؛ اتوپرس و برقی؛ توستر؛ خشک کن میوه؛ سرخ کن خانگی و رستورانی; انواع کیک، مایکروفر، مایکروفر خانگی و صنعتی; غذاساز، آسیاب، میکسر و همزن خانگی؛ تجهیزات صوتی، تصویری و اجزای آن؛ ساندویچ ساز خانگی و رستورانی، دی وی دی پلیر; قهوه ساز و قهوه ساز، چای ساز خانگی، رستوران و صنعتی; کتری برقی، سماور برقی و گازی; این کولر گازی است.

بیش از سه سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی در کشور می گذرد، اما این ممنوعیت در ماه های اخیر پیامدهایی داشته است. به عنوان مثال اسنادی از ثبت سفارشات لوازم خانگی منتشر شد. در نهایت اعلام شد واردات برون مرزی و مزرعه ای به دلیل مسائل معیشتی دارای محدودیت و محدودیت نیست.

اکنون به نظر می رسد با دستور اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی به ویژه کره ای و اظهارات تولیدکنندگان مبنی بر سوء استفاده از واردات لوازم خانگی توسط قانون فرامرزی، قوانین جدیدی وضع شده است.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما