ناسا: ن موهد ماه را رباید

[ad_1]

بیل نلسون، مدیر ناسا روز شنبه در برنامه فضایی چین هشدار داد و گفت: «ما باید بسیار نگران باشید که چین روی ماه فرود بیاید و بگوید: الان مال ماست و شما بیرون ماند.»

ارش ورونیوز، نسلون

مدیر ناسا در این مصاحبه اکید رد ن سال او مریکا سیار نگران است ن ماه را رباید.

در واکنش به این سخنان سونگ ونگ نگ، ارشناس نظامی نی و مفسر لویزیونی، او اعلام رد: «چین مواره رای ساختن امعهای ا ندها مشترک رای نوع ر لاش رده است. این ور میشه ر این و است ماه نهایی متعلق وری نیست، لکه متعلق به مام ریت است.»

کارشناس چینی افزود: «رقابت شدید در فضای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد برای دستیابی به هژمونی تکنولوژیک جهانی بود، در حالی که برنامه فضایی چین برای صلح آمیز است و چین معتقد است که پیشرفت توسعه بشری به جای خود است. انحصار لم و ناوری اید ر ود مشترک ل امعه ملی ند. این امر اساسی در ایالات متحده و ایالات متحده است.»

او در ادامه سخنانش الیتای الاضر ن در اشاره رد؛ از مله آنکه اوشگر ن رای اولین ار وانسته

مدیر ناسا همچنین در گفتگو با نشریه بیلد اعلام کرده بود که «برنامه فضایی چین یک برنامه فضایی نظامی است» و برنامه آمریکایی «آرتمیس»، چینی‌ها نمی‌خواهند تحقیقات خود را در ماه را به اشتراک بگذارند.

رسانه‌های چینی اما در مقام دفاع از عملکرد دولت خود می‌گویند که چین و روسیه برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ پیش‌نویس معاهده مشترک «پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضای ماورای جو» را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۴ نیز با هدف ممنوعیت استقرار تسلیحات در فضا، این کار را انجام داد. معاهده را اصلاح کرد اما معاهده ر دو کشور ایالات متحده آمریکا است. نابراین این ایالات متحده در مسیر دم اشاعه سلیحات این ایالات متحده نیست؟

سونگ ونگ نگ در ادامه سیر ود لویحا انتقاد از نظام در داخل، دو مسیر و سیاست های ور را از رئیسجمهور

او افزود: اساساً، وجود سیستم احزاب سیاسی در ایالات متحده باعث ایجاد کشوری می شود که قادر به بررسی چیزهای بزرگ نیست و از برنامه های فضایی به عنوان زینت یا حتی قربانی برای حزب گرایی استفاده می کند.»

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما