ناسا سه ماموریت سرنشین دار جدید به اسپیس ایکس را سفارش داد. مبتذل

[ad_1]

تا به امروز پرتاب کپسول بوئینگ استارلاینر چندین بار به دلیل مشکلات مختلف به تعویق افتاده و این امر باعث اختلال در ماموریت های ناسا شده است. برای جلوگیری از این امر، ناسا اکنون می خواهد سه ماموریت سرنشین دار دیگر را با اسپیس ایکس انجام دهد تا سفر ایالات متحده به ایستگاه فضایی بین المللی را مختل نکند.

ناسا در ابتدا می خواست ماموریت فضایی را بین اسپیس ایکس و بوئینگ تقسیم کند، با این فرض که کپسول های فضایی هر دو شرکت به طور همزمان تایید شده بودند. اما بوئینگ هنوز ماموریت سرنشین دار خود را با کپسول استارلاینر تکمیل نکرده است و دومین پرواز آزمایشی بدون سرنشین OFT-2 آن تا سال 2022 به تعویق افتاده است.

به طور مشابه، ناسا خرید سه پرواز خدمه از SpaceX را تایید کرد. این سه پرواز قادر به حمل کارکنان تجاری به ارزش حدود 2.4 میلیارد دلار هستند.

در این اطلاعیه آمده است: “به دلیل مشکلات فنی و تاخیر در بوئینگ، اسپیس ایکس انتظار دارد ماموریت نهایی خود را پس از صدور گواهینامه یا PCM در مارس 2023 به پایان برساند.” با اضافه شدن سه ماموریت PCM دیگر، ناسا قادر خواهد بود قابلیت ها و پشتیبانی بیشتری را برای همه این پروازها فراهم کند.

کیتی لودر، مدیر عملیات فضایی ناسا در بیانیه ای گفت: «خیلی مهم است که ما اکنون از پروازهای اضافی به ایستگاه فضایی بین المللی محافظت کنیم. ما آماده انجام این کار هستیم زیرا این ماموریت ها برای حفظ حضور مستمر آمریکا در فضا ضروری است.»

مقامات ناسا در ماه اکتبر یک جلسه توجیهی در مورد این ماموریت برگزار کردند که مراحل اولیه برنامه ریزی و تمدید قرارداد تجاری را تشریح کرد. این آژانس همچنین خواستار گزینه های اضافی مانند صندلی های تک یا چندگانه در ماموریت های تجاری یا پروازهای خصوصی شد.

از اواسط اکتبر، نه ناسا و نه بوئینگ در مورد پیشرفت مشکلات خود که منجر به توقف پروازهای فضایی بوئینگ شده است، صحبت نکرده اند. آنها به سادگی سعی کردند با خرید پروازهای جدید تاخیر را جبران کنند. مقامات بوئینگ می گویند که در حال بررسی گزینه هایی برای آغاز ماموریت های تاخیری خود در نیمه اول سال 2022 هستند. اما سایر برنامه هایی که نیاز به گواهینامه دارند تا سال 2023 به تعویق خواهند افتاد.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما