مسی: هرگز نمی خواستم بهتر از رونالدو باشم

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، مسی دوشنبه گذشته برای هفتمین بار برنده توپ طلا شد و رکوردی باورنکردنی در تاریخ فوتبال جهان به ثبت رساند.

فوق ستاره آرژانتینی امسال توانست به غیبت طولانی این تیم در کوپا آمریکا پایان دهد و یک جام به افتخار خود بیافزاید. جدایی او از بارسا و انتقال او به PSG نیز نقطه عطف دیگری برای این بازیکن در سال 2021 بود.

مجله فرانس فوتبال به مناسبت کسب هفتمین توپ طلا مصاحبه مفصلی با لیونل مسی انجام داده که در ادامه می خوانیم.

ادب:“من از خانواده ای کارگر هستم. پدرم تمام روز کار می کرد و ما در یک محله معمولی زندگی می کردیم. اما خدا را شکر می کنیم که هیچ چیز کم نداشتیم. پدر و مادرم از من مراقبت کردند. با خودم و دیگران با احترام و تواضع رفتار کردند. من رشد کردم. با این ارزش ها. “وقتی در سن 13 سالگی به بارسلونا نقل مکان کردم، این ارزش ها را در لاماسیا نیز یافتم.”

دلیل نگرفتن نیمار شماره 10 در پاری سن ژرمن: «شماره 10 برای او بود. من یک تیم جدید برای کمک داشتم. این رفتار بسیار خوب او بود. منتظرش بودم چون نیمار را می شناسم. ما در بارسلونا با هم بودیم و با هم دوست هستیم. بهتر است او در شماره 10 بماند. به همین دلیل شماره 30 را انتخاب کردم.

تماشا کنید که او پشت یک دیوار دفاعی در برد 0-2 مقابل سیتی قرار گرفته است:او گفت: “در آن زمان این موضوع مورد توجه ما قرار گرفت. کسی آنجا نبود و من این کار را انجام دادم زیرا خارج از دیوار دفاعی بودم. این چیز عجیبی نبود. همه باید با هم کار کنیم تا نتیجه بگیریم.”

اینکه بهترین بازیکن تاریخ لقب گرفتن چه حسی دارد: “من هرگز نگفتم بهترین هستم و هرگز سعی نکردم این ایده را تحمیل کنم. به نظر من یکی از بهترین ها بودن کافی است. این چیزی است که من هرگز تصور نمی کردم. اینکه تو بهترین باشی یا نه چیزی را تغییر نمی دهد. “و من هرگز نخواستم.”

نقص هورمونی:به یاد دارم که به مادرم یک آزمایش دو ساعته دادم. وقتی فهمیدم مشکل دارم شوکه نشدم. دلیلش را نمی دانستم. بعد از آن او به من توضیح داد که باید هر روز آمپول بزنم. : یک شب روی یک پا و شب دیگر روی پای دیگر، توانستم به زندگی ادامه دهم، این تاثیری در زندگی حرفه ای من نداشت و توانستم کاری را که می خواستم انجام دهم، بدیهی است که باید درمان را ادامه می دادم. زمانی که شروع به کار کردم بخشی از زندگی من شد.”

ترک روزاریو در سن 13 سالگی:من درمان را شروع کردم اما برای خانواده ام خیلی گران تمام شد… نولز به ما گفت که کمک می کند اما هزینه درمان را پرداخت نکرده است. همه چیز پیچیده بود… سپس شرایط ماندن در بارسلونا را به خوبی به یاد دارم زمانی که ما روزاریو را ترک کرد ما با همسایه ها خداحافظی کردیم و لحظه بسیار سختی بود.

افکار در مورد بازگشت پس از شروع ضعیف در بارسلونا:“هرگز به بازگشت فکر نمی کردم، اگرچه سازگاری آسان نبود. سال اول خیلی سخت بود. ماه اول نتوانستم بازی کنم زیرا مدارک انتقالم نیامد. وقتی به زمین برگشتم، مصدوم شدم. رفته بودم و سه ماه غیبت کردم. خانواده ام به خاطر شرایط سختم از هم گسسته بود. اما هرگز به بازگشت به آرژانتین فکر نکردم.» برعکس، با گذشت زمان، برای رسیدن به آرزویم قدم برداشتم. حالم بهتر و بیشتر شد. مطمئن: یک بازیکن حرفه ای باشم.”

تبدیل شدن به یک الگو برای دیگران: “نمی دانم که آیا برای دیگران الگو هستم یا نه. هرگز نخواستم الگو یا مربی باشم. من برای رویاهایم جنگیدم. ابتدا یک حرفه ای برای تبدیل شدن به یک بازیکن و سپس هر سال برای پیشرفت و رسیدن به اهداف جدید تلاش کردم.شانس نیز در این اتفاقات نقش داشت.«خدا را به خاطر همه اتفاقاتی که برایم افتاد سپاسگزارم».

گل های مقابل آلمونیا در سال 2011:“به طور کلی رسیدن به این هدف در ورزش های هفتگی دشوار است. این چیزی نیست که اغلب اتفاق بیفتد. من هر روز تمرین می کردم و سعی می کردم پیشرفت کنم، اما این موقعیت ها به طور طبیعی اتفاق می افتد. من از کودکی او هرگز روش بازی خود را تغییر نداده است. واکنش‌ها ناخودآگاه هستند و به موقعیت بستگی دارند.”

خجالتی بودن:“من با افرادی که به آنها اعتماد دارم متفاوت رفتار می کنم، با دوستان و خانواده ام متفاوت رفتار می کنم. می توانم از برخی از افرادی که با آنها رابطه دوری دارم خجالتی باشم و ممکن است مدتی طول بکشد تا با آنها احساس راحتی کنم.” “اما من تمایل دارم که طبیعی و طبیعی باشم. با افراد نزدیکم خوب هستم و سعی می کنم از هر لحظه لذت ببرم.”

مقایسه با مارادونا: “نه، نه. راستش من هرگز خودم را با دیگو مقایسه نکردم. هرگز به این مقایسه ها توجه نمی کنم. برخی انتقادات در گذشته مرا آزار می داد. دوران بدی را در تیم ملی سپری کردم، اما دلیلش این نبود. گاهی اوقات برخی مسائل در انتقاد من را آزار می دهد اما همه چیز در رختکن مدفون است. همه چیز باید خصوصی باشد. این صمیمیت است که یک تیم را توسعه می دهد. “

همبازی آسان با مسی:“این سوالی است که باید از دیگران بپرسید (می خندد). نمی دانم آسان است یا نه… آنهایی که من را می شناسند می دانند چه شخصیتی دارم و آنهایی که من را نمی شناسند.” کم کم می فهمند. “کار کردن. با بازیکنان جوان به خاطر تصویر من سخت تر است، اما وقتی با من آشنا می شوند، آرام می شوند.”

آزادی عمل:“من همیشه روی زمین این آزادی را داشته ام تا جایی که می خواهم بروم. به من این آزادی داده شده است که تا جایی که می توانم مربیان را جابجا کنم تا بتوانم به موقعیت هایی بروم که بتوانم بیشترین ضربه را به حریف بزنم. حتی در زمین، آزادی من برای کار در گذراندن وقت با خانواده، همسر و فرزندانم و لذت بردن از بودن با آنهاست. در طول سال ها هیچ فشاری بر من برای بازی نبوده است.”

گل سر مقابل یونایتد در سال 2009:“این یک موقعیت خاص بود. چنین موقعیتی در آن زمان به وجود آمده بود. ژاوی به دلیل اینکه می دانست امکان استفاده از ضربه سر وجود دارد، عبور کرد. او در تمرین من را دیده بود و در رختکن در مورد او صحبت نکردیم، نه او و نه من. فکر می‌کردم می‌توانم چنین گلی به ثمر برسانم. این گل خاصی بود که ما به دنبال آن نبودیم. “این به طور طبیعی اتفاق افتاد و فوق العاده بود.”

پست فعلی: “من همیشه سعی می کنم بر اساس هر بازی فضاهایی را پیدا کنم. حتی اگر از سمت راست شروع کنم، معمولاً در وسط قرار می گیرم. اخیراً سعی می کنم بازی کنم. و در مرکز زمین هستم تا خلق کنم. یک مزیت عددی برای اینکه تیم بتواند مالکیت توپ را کنترل کند “احساس خوبی دارم و سعی می کنم از حضور در زمین لذت ببرم.”

دوره صحبت نکردن با دیگران پس از شکست:“الان وضعیت متفاوت است. وقتی به خانه می رسم، بچه هایم به من کمک می کنند تا همه چیز را برگردانم. قبل از آنها، زمانی که با آنتونیا تنها بودم، خودم را در یک اتاق حبس می کردم و برای مدت طولانی پیش کسی می ماندم. با من صحبت نکردم و اتاق را ترک نکردم. وقتی کوچک بودم، با نفرت از شکست بزرگ شدم. همیشه می خواستم در همه چیز موفق باشم. “می خواستم در هر بازی برنده شوم.”

غیبت در جشن های لیگ قهرمانان 2006 به دلیل غیبت در بازی:“متاسفم که این کار را کردم. نفهمیدم چه اتفاقی افتاده است. در آن لحظه فکر کردم که بازی نکردم. می خواستم در بازی بمانم. تا زمان مصدومیتم در لیگ قهرمانان اروپا بودم. ناراحت بودم. و عمیقا.” متاسفم. ما آن لیگ قهرمانان را بردیم و مطمئن نبودم که دوباره این اتفاق بیفتد زیرا قهرمانی در این رقابت سخت است. “خوشبختانه، من از قهرمانی لذت بردم.”

غلبه بر کریستیانو با به ثمر رساندن گل های بیشتر: “همیشه می خواستم از خودم جلوتر باشم و هرگز نبینم که دیگران چه می کنند. من و کریستیانو سال ها رقابت کردیم. این یک رویداد بزرگ بود و ما را در زندگی حرفه ای مان برد به من کمک کرد رشد کنم. اما بدون دیدن دستاوردهای یکدیگر “من فقط می خواستم بهترین باشم، نه اینکه از دیگران بهتر باشم.”

هانری می گوید مسی انسان نیست“من با هنری در رختکن بودم و توانستم لباس های مهمی را با او به دست بیاورم. ما سال ها رابطه خوبی داشتیم و او همیشه از من تعریف می کرد. این فوق العاده است که شخصی مانند او چنین چیزهایی را در مورد من می گوید.” خوشحالم که چنین چیزهایی را می شنوم. تشویق و تمجید.”

مشکل در بی نظمی در کارهای روزمره:“من 34 سال است که مسی هستم، بنابراین به آن عادت کرده ام. از اتفاقی که افتاده خوشحالم، اگرچه باید اعتراف کنم که گاهی اوقات دوست دارم نادیده گرفته شوم و خانواده ام بدون اینکه مردم مرا بشناسند از بودن در کنار هم لذت می برند. هیچ شکایتی ندارم و بالعکس، خیلی خوب است که همه همیشه مرا تحسین می کنند یا کسی می خواهد با من عکس بگیرد.

ترجمه: مژده لاریجانی

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما