مخانی: وریرین نیاز منطقه، امنیت است

[ad_1]

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با نخست وزیر ارمن گفت: بدون تنش در منطقه، بستر ساز حضور و ایفای نقش کشور‌های فرامنطقه‌ای خواهد بود که قطعا نفعی در آن نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که در سفرهای برنامه ریزی شده به کشور های منطقه قفقاز، به جمهوری ارمنستان سفر کرده است. ر امروز نیکول آشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار و رامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و ملی او

در این دیدار شمخانی با اشاره به روابط روبه توسعه دو کشور، کاهش تنش، حفظ امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های دسته جمعی بدون ایفای نقش و قدرت‌های خارجی را از فوری‌ترین نیازهای منطقه برای نیل به ثبات وپیشرفت ذکر کرد.

دبیر عالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر حل اختلافات موجود میان کشور‌های منطقه از طریق گفتگو و جلوگیری از خشونت گفت: بدون تنش در منطقه، بستر ساز حضور و ایفای نقش کشور‌های فرامنطقه‌ای خواهد بود که قطعا نفعی در آن شورا نخواهد بود.

دبیر امنیت ملی کشورمان با رضایت از سطح روابط مطلوب سیاسی فی مابین، گفت: با توجه به اراده رهبران دو کشور در توسعه همه جانبه مناسبات، همکاری‌های اقتصادی نیز باید به همین میزان افزایش یابد.

مخانی، اجرا امل وفقات ران

وی فعال سازی ظرفیت های ویژه کشورهای مختلف میان دو کشور را نیازمند اهتمام و توجه دانست و گفت: عملیاتی شدن این ظرفیت ها، پیوندهای موجود میان دو کشور را مستحکم تر خواهد کرد.

در این دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز با خرسندی دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه در ایروان، همکاری‌های دو کشور را خوب و رو به پیشرفت دانستند.

وی با اشاره به لزوم توسعه بیش از پیش روابط تهران – ایروان در همه حوزه‌ها از مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های زیرساختی ارمنستان استقبال کرد و اظهار داشت: آماده ارتقاء سطح همکاری‌های همه جانبه برای تامین امنیت و رفاه ملت‌های ایران و ارمنستان هستند.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما