فرمانده میدانی کیست؟

[ad_1]

اردوی اجتماعی اولین اردوگاه از پنج اردوی علیرضا زاکانی شهردار تهران بود که قرار بود برای رفع چالش های تهران کار خود را آغاز کند. علیرضا زاکانی در دوران تصدی شهرداری تهران بیش از هر چالش دیگری در تهران به دنبال تغییر چهره شهر است. و پاک کردن لکه هایی که به گفته خودش حاشیه های شهر را زرد کرده است.

وی گفت: آسیب هایی مانند مواد مخدر و کودکان کار که چهره شهر را در حوزه اجتماعی خدشه دار کرده است، تغییر خواهد کرد، ما به آنها و خانواده هایشان خدمت می کنیم تا بتوانیم آنها را بسازیم و به جامعه بازگردانیم. ” ، اما قرار است در این حوزه چه اتفاقی بیفتد؟ ساختار اردوگاه اجتماعی چگونه است؟ بودجه این کار چقدر است؟ با وجود اینکه اولین جلسه قرارگاه اجتماعی در استانداری تهران برگزار شد، ریاست این اردو بر عهده استانداری است یا شهرداری؟

اعضای شورای شهر تهران از جزییات این اردو اطلاع چندانی ندارند، برخی از اعضای شورای شهر می گویند همانقدر از کمپ اطلاع دارند که شهردار در صحن شورای شهر توضیح داد. فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با حضور در شورای شهر تهران اعلام کرد که سپاه وارد حوزه آسیب اجتماعی شده و در هفته بسیح به محله هرندی می رود. آیا با کارکردهای اردوگاه اجتماعی همخوانی دارد یا خیر؟

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران و عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر که از نزدیکان زاکانی در این شورا است، برگزاری اردو و آغاز فعالیت بسیج در محله در پنجم آذرماه را بخشی از فعالیت ها دانست. از اردوگاه اجتماعی : این حتی برای من مشخص نیست، بسیج، سپاه، بهزیستی، کمیته امداد و ستاد اجرایی همگی جزو اردو هستند و کمک خواهند کرد. اما این موسسات در گذشته در این محل کار می کردند و وظیفه داشتند. قرارگاه شهید اسداللهی اردوگاهی در هرندی است که متعلق به سپاه تهران است و مدت‌هاست فعالیت دارد.

سپاه در این چهار سال زحمتی برای این محله نداشته است. وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از اعضای شورای شهر تهران از ساختار پایگاه اجتماعی اطلاعی ندارند، می گوید: طرح های اولیه از سوی معاونت اجتماعی ارائه شده است. جلسات منظمی با معاونت داریم و هنوز برنامه دقیق، عملیاتی و نهایی اعلام نشده است.

نادعلی همچنین درباره وضعیت شهرداری تهران در قرارگاه و اینکه آیا پایگاه اجتماعی بر عهده استانداری یا شهرداری تهران است، توضیح می دهد: ریاست یک چیز است، توجه چیز دیگری است. ممکن است اینطور نباشد. البته اصطلاحی که من استفاده می کنم طعمی است و قانونی نیست. من معتقدم این موضوع مربوط به شهرداری تهران است. این را می گویم چون عریض ترین پردیس سطح شهر شهرداری تهران است. امکانات آن از منطقه تا منطقه و … است و موضوع دوم تنوع خدمات آن است. متاسفانه این محله ها شرایط چندان خوبی برای خدمات شهری ندارند. مخازن دو بار در روز تمیز می شوند. اما همه زباله ها بلافاصله توسط معتاد و کارتن خواب از سطل های زباله بیرون می ریزند. در این شرایط خدمات این محله پیچیده تر و خاص تر است. من معتقدم این کار فقط از عهده شهرداری تهران برمی آید. نادعلی به فلسفه ایجاد کمپ های اجتماعی نیز اشاره می کند و می گوید: ماجرای اردوی اجتماعی از آنجا ناشی می شود که معتقدیم شهرداری به تنهایی نمی تواند بار تمام زیان ها را به دوش بکشد. پیش از این گفته می شد که شهرداری اصلا نباید بار آن را به دوش بکشد. اما الان می گوییم شهرداری باید مشارکت کند. اما به تنهایی نمی تواند این بار را تحمل کند و دستگاه های دیگری نیز در این زمینه کارکرد دارند. هر ارگان دولتی یا غیردولتی، سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی، همگی سهمی دارند و به این ترتیب، ما وارد ورودی هیئت حاکمه می شویم و به عنوان یک قاعده، کدام سازمان بزرگ ترین در منطقه شهری است. مدیریت شهری

به گفته نادعلی، قرار است پایگاه اجتماعی تحت پوشش شهرداری تهران نه تنها در هرندی فعالیت کند. پنج نکته کلیدی در تهران وجود دارد که مدیران شهری می گویند همه را آزار می دهد. مانند فرحزاد، خلجیر، اسلام آباد، خاق سفید و شوش و هرندی هنوز آسیب های گذشته خود را دارند. معاون اجتماعی شهردار تهران می گوید: نه تنها تعداد معتادان متجاهر در این سال ها کاهش پیدا کرده است. حتی بیشتر شده است. در گذشته این آسیب ها را در چند جا می دیدیم. اما اکنون در بسیاری از نقاط شهر چند برابر شده است و این صحنه های نادرست در نقاط مختلف شهر به چشم می خورد. شهردار تهران بر این عقیده است که باید برخورد انسانی با این موضوع داشته باشیم و نمی خواهیم از واژه مجموعه در این موضوع استفاده کنیم و سعی می کنیم سازمان را در سیاست های خود مد نظر داشته باشیم.

معاون شهردار تهران می گوید: شروع مراسم شاید نیاز به جمع آوری داشته باشد. اما ما با طرح های ضربتی که به خودی خود مضر هستند مخالفیم. یعنی ما تعداد زیادی از هموطنان خود را در یک زمان در یک سایت جمع می کنیم و خود این تجمع باعث می شود که ما به این فکر کنیم که ممکن است رفتار ما به اندازه کافی دقیق نباشد و نتوانیم کار درستی را که می خواهیم انجام دهیم. ما مثلثی را برای ساماندهی در نظر گرفتیم که یک ضلع آن باید نهادها و ابزارهایی باشد که تعاملات اولیه را با دستگاه‌های دولتی و نهادهای متعهد یا مشتاق انجام می‌دهند. زیرا برخی نهادها وظیفه ای ندارند; اما کنجکاو و علاقه مند هستند و ورود به این صحنه را وظیفه خود می دانند.

توکلی زاده از نهادهایی می گوید که مشتاق مشارکت در امر آسیب های اجتماعی هستند: نهادهای انقلابی. مانند سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد علوی که وظیفه قانونی ندارند. اما به خاطر تکالیف شرعی و وظیفه شهروندی که خودشان را دارند، سر کار آمدند و ما با آنها جلساتی داشتیم. جلسات متعددی با آژانس ها داشتیم، از آژانس هایی دعوت کردیم که مسئولیت همکاری در این زمینه را دارند و این اولین طرف است. جنبه اصلی این است که ما وظیفه ذاتی خود را بر عهده می گیریم و خود را مسئول می دانیم که از همه اجزای شهرداری استفاده کنیم. همانطور که در مورد واکسیناسیون، جایی که ممکن است شهردار مجبور به واکسیناسیون چندانی نباشد. اما ما تمام تجهیزات خود را در کار واکسیناسیون قرار داده ایم تا بتوانیم باری از دوش شهروندان برداریم و در این زمینه نیز اینگونه است و سعی می کنیم در حوزه آسیب های اجتماعی به همه عوامل شهرداری کمک کنیم. . ، به عنوان مثال، اگر سازمان ورزش ما بتواند دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و نسبت به گذشته فعال تر شود، به ما کمک کرده است که سرعت پیشرفت این آسیب ها را کاهش دهیم و من از کلمه حذف استفاده نمی کنم، زیرا ما نیستیم. در نقطه ای برای استفاده از حذف. ، اما تلاش ما بر این است که بحث ساماندهی و مدیریت آن را کاهش دهیم تا بتوانیم از نظر انسانی هموطنان و همنوعان خود را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. وی گفت: مسیر بهبودی قبلا در گلخانه بود و اکنون می گوییم باید رسیدگی کنیم. بعدازظهر امروز در چرخه ای جدید در کمیسیون اجتماعی این برنامه را به نام اردوی اجتماعی ارائه می کنیم.

محمدامین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که مبنای اجتماعی فعالیت، ساختار، بودجه، وضعیت شهرداری و … مشخص نیست، می گوید: در آنجا تصمیمات خوب منجر به اجتماعی می شود. برای آسیب ایجاد شد و کار به ابزارهای مختلفی تقسیم شد. برای استان تهران وظایفی تعریف شد و قرار شد پایگاه در داخل خود استان ساخته شود و این اتفاق افتاد.

استاندار تهران نیز یک جلسه اجتماعی در تهران تشکیل داد و در آن جلسه تقسیم کار استان تهران مشخص شد. در آن جلسه مسئولیت پایگاه اجتماعی تهران به صراحت به عهده شهردار تهران گذاشته شد و با توجه وی جلسات پایگاه اجتماعی تهران آغاز به کار کرد که دومین جلسه آن نیز در شهرداری برگزار شد. تهران.

وی با اشاره به اعضای این اردو می گوید: اعضای کمپ اجتماعی کشور مشخص هستند و یک ساختار قانونی و رسمی است. همین نمونه ساخت تهران است. قرارگاه اجتماعی تهران نمایندگانی از ناجا، بهزیستی تهران، سپاه و بسیج، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دادگستری تهران و … دارد. همان اعضایی که به موجب قانون برای آنها در شورای اجتماعی کشور تعیین تکلیف شده است، همتایان آنها در تهران و نمایندگان مربوطه نیز شرکت می کنند.

توکلی در خصوص بودجه این مسئولیت می گوید: اعتبار هر کدام در هر مجموعه دیده می شود. اما وقتی شغل جدیدی تعریف می شود، باید همان اعتبار را قائل شد. در شهرداری تهران برنامه منسجمی داریم که آن را در اختیار شورای شهر تهران قرار می دهیم و با کمک و حمایت شورای شهر تهران می توانیم بودجه مورد نیاز را تصویب کنیم. معاون شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سازمان های مردم نهاد در این اردوگاه می گوید: البته یک طرف کار ما سازمان های مردم نهاد است و مشکلات اجتماعی بدون حمایت مردم حل نمی شود و از سازمان های مردم نهاد، جهادی کمک می خواهیم. گروه ها و گروه های خیریه مختلفی که وجود دارند و ما با آنها پیش می رویم.

توکلی زاده می گوید هنوز سهم شهرداری تهران در جمع آوری و ساماندهی مواد مخدر مشخص نشده است. وی می‌گوید: ظرفیت‌های خالی مشخص شده‌اند و چند جای خالی در مراکز فشافویه، بهزیستی، نازا و … وجود دارد و با رعایت پروتکل بهداشتی و غیره چقدر می‌توان آن را افزایش داد. وی در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی شهر تهران که با محوریت جمع آوری معتادان متجاهر بود، ارقام دقیقی از میزان مسئولیت پذیرفته شده توسط شهرداری تهران بیان کرد و اظهار داشت: اقدامات خوبی از سوی معتادان در این حوزه انجام شده است. بیایید معتادان را در این گردهمایی جمع کنیم که در آن از مرکز برادری نیز بازدید کردیم.

معاون اجتماعی شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران وارد حوزه درمانی می‌شود، می‌گوید: غربالگری با بهزیستی است و کار تقسیم شده است و نباید جای دیگری بنشیند و مسئولیت غربالگری بر عهده بهزیستی است. ما کار را به اشتراک می گذاریم. هیچ کس دیگری قرار نیست جایی بنشیند. توکلی زاده همچنین با بیان اینکه آیا بازدید رئیس جمهور از محله هرندی را می توان نظارت بر فعالیت های قرارگاه اجتماعی تهران دانست، گفت: حضور رئیس جمهور در محله هرندی نشان دهنده اهمیتی است که به این موضوع می شود. به هر حال، شورای اجتماعی از قبل وجود داشته است. اما رئیس جمهور سابق ما برای این کار وقت نگرفت. اما اکنون رئیس جمهور شخصاً برای آن وقت می گذارد. شورای اجتماعی ایجاد می کند و کار را در سطوح ستادی، سیاستی و راهبردی تقسیم می کند و نظارت می کند و وارد میدان می شود تا ببیند چقدر صحبت از جلسات ستادی و سیاست گذاری است، در پایین منطقه احساس می شود. ،

وی در پاسخ به این سوال که بسیج پنجم آجار در محله هرندی تمرین کرده است. آیا این عمل به پایه اجتماعی هم مربوط است؟ ما منطقه رد پوینت هرندی داریم که با توجه به بحران فعلی مخفیگاه های مختلفی در آن ساخته می شود. وظیفه ما در اردوگاه این است که بتوانیم اینها را ترکیب کنیم. یعنی اگر جای خالی است که دستگاه دیگری کمک کند، باید از آن دستگاه بخواهیم به آنجا برود و آن شکاف را پر کند و جایی که برابری و انرژی و بودجه هدر می رود، جلوی آن را بگیریم. این کار کانتونی است که فرماندهی آن میدان و سرپرستی آن بر عهده شهردار تهران است.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما