سر شهاب به طور غیر منتظره ای از تخت کانادا بلند می شود – زومیت

[ad_1]

روت همیلتون، از بریتیش کلمبیا ، کانادا ، اخیراً یک شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی را در نزدیکی بالش پیدا کرده است. روت همیلتون در خانه اش خوابیده بود که سگش با صدایی هولناک بیدار شد. او از جا پرید و چراغ را روشن کرد و بلافاصله یک حفره بزرگ در سقف اتاقش دید. زمان او ساعت 11:35 بود. نیویورک تایمز گزارش داد که در ابتدا ، همیلتون 66 ساله تصور می کرد که ممکن است درختی در نزدیکی خانه سقوط کرده باشد ، اما تحقیقات اولیه نشان داد که همه درختان حیاط در جای خود قرار دارند.

روت همیلتون تصمیم گرفت بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی (911) تماس بگیرد. اما هنگام صحبت با اپراتور تلفن ، متوجه شد که یک شی زغال خاکستری بین دو بالش گل روی تخت او افتاده است. او بعداً فهمید که آنچه روی تختش افتاد یک شهاب سنگ بود. همیلتون به یک وب سایت خبری گفت: “من مثل برگ می لرزیدم.” تصور کنید که خواب هستید. همه چیز ایمن و ایمن است و شما با آرامش در رختخواب خود می خوابید ، اما ناگهان هنگامی که شهاب سنگی به شما برخورد می کند از رختخواب بیرون می آیید. “

شهاب سنگ نسبتاً بزرگ ، به اندازه مشت یک مرد قوی ، در کنار خانم همیلتون فرود آمد و مقداری از گچ و خاک روی دیوار را شکست و روی صورت او گذاشت. این رویداد که در 3 اکتبر رخ داد ، کاربران اینترنت را برای مدتی مشغول کرد و در نهایت به دانشمندان اجازه داد تا شهاب سنگ را از نزدیک مطالعه کنند.

شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتونشهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتون

هر ساعت و هر روز “شهاب سنگ” به زمین پرتاب می شود. شهاب سنگ هایی که آنقدر بزرگ هستند که بتوانند از مدار سیاره جان سالم به در ببرند و در سطح سیاره ما فرود بیایند ، تبدیل به شهاب سنگ هایی می شوند که می شناسیم. برخی از این شهاب سنگ ها از مجموعه های شخصی و برخی از موزه ها به دست می آیند. برخی از آنها حتی در حراج ها و وب سایت های خرده فروشی مانند eBay فروخته می شوند. در مارس 1999 ، مجموعه ای منحصر به فرد از شهاب سنگ های کمیاب در کریستیز به قیمت 4 میلیون دلار فروخته شد.

شبی که شهاب سنگ به خانه همیلتون در گلدن سیتی برخورد کرد (شهری با 3700 نفر در 708 مایلی شرق ونکوور) ، دیگر کانادایی ها دو صدای وحشتناک شنیدند و توپ آتش را در آسمان شب دیدند. به گفته محققان دانشگاه کلگری ، افراد کمی توانسته اند تصاویری از این رویداد را ثبت کنند. پس از تماس خانم همیلتون با مرکز فوریت های پلیسی ، یک مأمور به خانه او آمد و گفت که احتمالاً سنگ سرگردان در نتیجه انفجار در یک کار ساخت جاده در مجاورت آمده است. با این حال ، بازجویی های بعدی نشان داد که آن شب هیچ انفجاری رخ نداده است.

افسر پلیس سپس حدس دیگری زد و گفت که سنگی که روی تخت خانم همیلتون افتاده احتمالاً یکی از دو شهاب سنگ بوده که صدای هولناک آنها در نزدیکی شنیده شده است. خانم همیلتون مات و مبهوت به اتاق خواب خود برنگشت و تمام شب چای نوشید. همیلتون به رسانه های محلی گفت که او در ابتدا تصمیم داشت داستان را خاموش نگه دارد ، اما بعداً به محققان دانشگاه وسترن انتاریو اطلاع داد. پیتر قهوه ای، یکی از محققان مرکز علوم نیز در محل حاضر شد و اصالت شهاب سنگی را که به اعتقاد وی “از یک سیارک” آمده بود ، تایید کرد. خانم همیلتون ، که اکنون بازنشسته شده و مدیر سابق اتاق بازرگانی محلی است ، تصمیم گرفت به خانواده اش اطلاع دهد.

مثل برگ می لرزیدم. تصور کنید که خوابیده اید و ناگهان نزدیک شهاب سنگ بیدار می شوید

شهاب سنگ ها قبلاً روی خانه ها و حیاط خلوت افتاده بودند. در سال 1982 ، جسمی آسمانی به وزن 2.7 کیلوگرم به خانه ای در واترسفیلد ، کانکتیکات آمریکا برخورد کرد. این شیء با سوراخ شدن سقف طبقه دوم و اول به اتاق نشیمن سقوط کرد و با شگفتی سرنشینان به داخل اتاق غذاخوری غلتید. در حادثه عجیب دیگری در سال 2020 ، یک شهاب سنگ 2 کیلویی در خانه یک تابوت ساز اندونزیایی از سقف سقوط کرد.

به گفته پروفسور براون ، احتمال برخورد یک شهاب سنگ به یک خانه خصوصی و برخورد با یک تختخواب هر سال یک در 100 میلیارد است. شهاب سنگی از اتاق خواب خانم همیلتون یکی از دو شهاب سنگی بود که آن شب از آسمان طلایی عبور کرد. محققان دانشگاه کلگری (257 کیلومتری شرق گلدن) بعداً شی دوم را که در فاصله یک مایلی و نیم از خانه همیلتون قرار داشت ، کشف کردند. محققان از مختصات در عکس ها و فیلم های افراد محلی برای تعیین شهاب سنگ استفاده کردند.

دراز کشیدن از اتاق خواب خانم همیلتون پس از برخورد شهاب سنگدراز کشیدن از اتاق خواب خانم همیلتون پس از برخورد شهاب سنگ

آلن هیدبرانداو و همکارانش از یافتن این جسم آسمانی بسیار خوشحال شدند و حتی “من فکر می کنم ما با خوشحالی یکدیگر را در آغوش می گیریم” ، گفت: “من فکر می کنم ما با خوشحالی یکدیگر را در آغوش می گیریم.” شهاب سنگ ها فرصتی نادر به دانشمندان می دهند تا اطلاعات تازه و اساسی در مورد اجرام منظومه شمسی و محتویات کمربند سیارک ها بدست آورند. به این ترتیب ، محققان ممکن است فرصتی برای نمونه برداری از این اجسام به جای مشاهده آنها از دور داشته باشند.

مقالات مرتبط:

دانشمندان همچنین می گویند که می توانند از شهاب سنگ ها برای بازسازی مسیری که این اجرام کیهانی از فضا به زمین طی می کنند ، استفاده کنند. شهاب های این مسیر حدود 90 درصد جرم خود را از دست می دهند. در طول این سفر طولانی ، دمای سطح شهاب سنگ ها به بیش از 2000 درجه سانتی گراد می رسد و سرعت آنها گاهی از 50 برابر سرعت صوت فراتر می رود. اگرچه شهاب سنگ ها معمولاً وقتی پیدا می شوند گرما و سردی خود را از دست می دهند ، اما هنوز تا حد زیادی گرم هستند.

خانم همیلتون گفته است که قصد دارد شهاب سنگ را پس از اتمام محققان در ملک خود نگه دارد. گفته می شود احتمال کشته شدن یک شهاب سنگ بیشتر از بلیط بخت آزمایی است و حالا که این اتفاق باورنکردنی برای خانم همیلتون رخ داده است ، چرا خرید بلیط بخت آزمایی را در نظر نگیرید. وقتی یک روزنامه نگار در مورد آن سوال کرد ، او گفت که نیازی به این کار ندارد زیرا قبلاً برنده شده است. خانم همیلتون گفت: “من هیچ آسیبی ندیدم.” من چنین تجربه ای را پشت سر گذاشتم و حتی یک خراش هم نگرفتم. بنابراین تنها کاری که باید انجام می دادم این بود که دوش بگیرم و گرد و غبار سر و صورتم را بشویم. “من بسیار خوشحالم که زنده هستم.”

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما