سرقت تجهیزات مخابراتی به 18 میلیارد تومان رسید – زومیتا

[ad_1]

به گزارش زومیت، سرقت تجهیزات مخابراتی یکی از حوادثی است که موجب خسارات مختلفی به مخابرات و همچنین مشکلاتی برای این شرکت شده است. علی ملک جعفریانمدیرکل مخابرات استان تهران امروز 17 آبان ماه در نشست خبری اعلام کرد: این سرقت ها به حدی ادامه دارد که سال گذشته 17 تا 18 میلیارد مخابرات به مخابرات تلف شده است. جعفریان گفت: جلسه خوبی با پلیس داشتیم و شعبه ویژه قضایی برای گفتگوهای تلفنی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. اما با وجود همه اینها، تجهیزات مخابراتی همچنان دزدیده می شود».

دولت جدید وعده افزایش هزینه های مخابرات را می دهد

یکی از موضوعاتی که مخابرات بعد از تغییر دولت روی آن کار می کند، تغییر تعرفه مخابرات است. اخیرا مدیرعامل مخابرات در گفت و گو با زومیت اعلام کرده است که تغییر تعرفه فقط برای واحد تعمیر و نگهداری خطوط اعمال می شود و تعرفه مکالمه تغییر نمی کند. در پی این اظهارات، جعفریان همچنین اعلام کرد که مخابرات حدود 26 تا 30 هزار تومان برای بهبود عوارض مخابراتی، حذف حق اشتراک و حفظ شبکه برای دریافت کارمزد ثابت پیشنهاد داده است.

مقاله مرتبط:

وی در این رابطه گفت:

این پیشنهاد بر اساس هزینه نگهداری شبکه از جانب کاربران است. یعنی پیشنهاد می شود هزینه تقریبی 26 تا 30 هزار تومان که طبق فرمول شورای رقابت محاسبه می شود از کاربران اخذ شود. از طرفی کاربران می توانند تا این میزان در داخل شبکه داخلی تماس برقرار کنند و مبلغ اضافی بر روی قبض مشتریان محاسبه می شود.

جعفریان با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات در دولت جدید قول حل مشکل و اصلاح هزینه های مخابرات را داده است، ابراز امیدواری کرد که با ارقام مناسب شاهد افزایش هزینه های نگهداری شبکه باشیم.

    علی ملک جعفریان، مدیر مخابرات منطقه تهران

ملک جعفریان در ادامه متوسط ​​درآمد هر مشتری خط ثابت در تهران را 8500 تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای نگهداری هر خط، در صورت عدم پرداخت بدهی مشتری در دو دوره، خط وی قطع می شود. همچنین در صورتی که مشتری بیش از 80 هزار تومان قبض پرداخت نشده داشته باشد، طبق دستور نهاد نظارتی ارتباط وی قطع می شود.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ملک جعفریان در این نشست خبری، تهران در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار مشترک پهن باند دارد که از این تعداد یک میلیون و 100 هزار مشترک FCP از بخش مخابرات هستند.

رقیب جدیدی برای مخابرات؟

چندی پیش زومیت با مدیرعامل ایران نت مجری طرح اپراتور چهارم یا تحویل فیبر نوری به منازل در موارد خاص به وضعیت نابسامان اینترنت در کشور گفت و گو کرد. مدیرعامل ایرانی نت در این مصاحبه تاکید کرد که این شرکت بخش خدمات را به کاربر نهایی واگذار کرده و وارد حوزه شبکه شده است. اپراتورها باید با کشیدن فیبر نوری به مکان های مختلف و استفاده از زیرساخت های فیبر نوری به شرکت ها خدمات ارائه دهند. در چنین شرایطی، ایجاد شبکه و شبکه فیبر با ایرانیان و نصب تجهیزاتی برای بردن کاربران به خانه بر عهده شرکت های اینترنتی یا موبایلی است. از شفاف سازی مدیرعامل اپراتور چهارم می توان دریافت که در صورت موفقیت این برنامه، ایرانی نت می تواند به رقیب مخابرات تبدیل شود.

ملک جعفریان در پاسخ به زومیت گفت که اپراتور چهارم ممکن است رقیب آنها در شبکه باشد یا نباشد.

ما همچنین علاقه مند به توسعه FTTH هستیم زیرا سرعتی که می توانیم ارائه دهیم چندین برابر سرعت اینترنت فعلی است. در تهران حدود 60 تا 70 هزار کیلومتر زیرساخت فیبر نوری ایجاد کرده ایم و حدود 80 هزار پورت اینترنت فیبر نوری در منازل مردم تهران وجود دارد. هزینه ها و هزینه ها برای مودم های این فناوری می تواند بالا باشد. اما برخی از بخش‌های مخابراتی که می‌توانند این خدمات را ارائه دهند، مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

به گفته وی، الیاف گذاری در کشور پروژه دشواری است و هزینه آن گران است. بنابراین یکی از مشکلات پروژه ایرانی شما فیبر نوری است. مدیرعامل مخابرات استان تهران تاکید کرد: اگر اپراتور چهارم بتواند بر پایه فیبر وارد این شبکه شود، این شرکت را به عنوان رقیبی می بینند که به گسترش و رشد آنها کمک می کند. به گفته ملک جعفریان رقابت برای آنها خوب است و مردم از آن سود می برند.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما