داستان هشدار خشن برای برخی از شرکت های فناوری چیست؟ – ومیت

[ad_1]

سازمان سامانه‌های رایانه‌ای تهران (ناسار) در روزهای اخیر صحبت از ارسال اخطار تمبر به روش‌های پرداخت توسط برخی از کسب‌وکارهای عضو خود از جمله آسیاتک، رمیس و انجمن تکنسین‌های رایانه داشته است. این سازمان می‌گوید در حالی که اتحادیه در 8 شهریورماه با توقف ارسال اخطاریه و مکاتبه با دبیرخانه نصر تهران موافقت کرد، این روند متوقف نشده و به شرکت‌ها 15 روز فرصت داده شده تا مجوز بگیرند.

حسین اسلامیرئیس انجمن صنفی رایانه ای استان تهران به زومیت گفت: «طبق قانون نظام صنفی، اتحادیه ها مختارند با ارسال نامه به مشاغل از آنها برای اخذ مجوز دعوت کنند. اما در دعوت جدید به اتحادیه فضای خطرناکی وجود دارد و بر اساس ماده 27 آمده است که در صورت درخواست و تایید اتاق های بازرگانی اتحادیه ها، می توان اتحادیه هایی را که از اتحادیه مجوز ندارند تعطیل کرد. هه

اسلامی می گوید این زمانی است که با تصویب مجلس و هیئت دولت، سازمان ناصر قانون خودش را تحت عنوان «حمایت از توسعه دهندگان نرم افزار» دارد. بر اساس این قانون، سازمان نصر از شمول ماده ۲۷ نظام صنفی مستثنی است.

حسین اسلامی، رئیس انجمن صنفی رایانه ای class=

دولت اسلامی می‌گوید که طبق قانون، شرکت‌های B2C که خدمات سرتاسری به مردم ارائه می‌کنند نیز باید از اتحادیه‌های مربوطه خود مجوز بگیرند، اما این در مورد همه شرکت‌ها صدق نمی‌کند. به عنوان مثال شرکت های بزرگ در حوزه بانکی یا رسانه ای و سایر شرکت های بزرگ که از مراکز مختلف دیگر مانند ارشاد و بانک مرکزی و … مجوز دارند نیازی به اخذ مجوز صنفی ندارند. او می گوید این مناقشه 15 ساله است، اما حالا که چنین الزامی در قانون وجود ندارد، رئیس اتحادیه فناوران رایانه نظر شخصی خود را در این باره بیان می کند.

در مقابل، رئیس اتحادیه تکنسین‌های رایانه تهران به زومیت می‌گوید که سازمانی ندارند که قانون منحصربه‌فرد خود را داشته باشد و ماده ۲ قانون نظام صنفی صراحتاً بیان می‌کند که هیچ شخص حقیقی یا حقوقی که مستقیماً کالا و خدمات عرضه نمی‌کند یا ارائه می‌کند. به طور غیرمستقیم مصرف کننده ملزم به اخذ تاییدیه انجمن مربوطه می باشد. محمدرضا ر وی در ادامه گفت: طبق قانون نظام صنفی برخی از مشاغل دارای تبصره قانون بوده و مشمول قانون نظام صنفی نمی شوند مانند نظام مهندسی، نظام دندانپزشکی، نظام پزشکی، کانون وکلا که صنفی نیستند. به سیستم

فرجی با اشاره به تشکیل قانون نظام صنفی می گوید: در زمان تصویب این قانون گفته شد که اشخاص حقیقی ملزم به اخذ پروانه هستند و اشخاص حقوقی در اخذ آن آزادند. زمانی که نرم افزار با نام توسعه دهندگان ساخته شد، اما شرکت ها که عمدتاً فروشگاهی بودند، می خواستند دور هم جمع شوند و تشکیلاتی را تشکیل دهند؛ بزرگترین هدف آنها برپایی نمایشگاه الکامپ بود و پس از مدتی سازمان نصر صنعت تهران را به دست گرفت. و با رئیس سازمان معدن و معاون وزیر بازرگانی تفاهم نامه ای امضا کرد که بر اساس آن اشخاص حقوقی در حوزه شبکه و رایانه می آیند و به عضویت نظام صنفی در می آیند اما الزامی به عضویت در اتحادیه ندارند. اما قانون در سال 92 اصلاح شد و من ماده 2 را برای شما توضیح دادم.

رئیس انجمن صنفی فناوران رایانه تاکید دارد که اعضای اتحادیه می توانند به هر تشکلی بجز اتحادیه بپیوندند، اما این موضوع نافی عضویت آنها در اتحادیه نیست. وی افزود: به شرکت‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند نیز قبلاً هشدار داده شده بود.

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس انجمن تکنسین کامپیوتر class=

اما اکنون که سه عضو هیئت مدیره سازمان نصر شامل رئیس شرکت رامیس (برای ارائه سرور شبکه با گارانتی)، آسیاتک (به دلیل عدم ارائه گارانتی برای توزیع مودم) و توسعه فناوری، ویژن را شامل می شود. . کارآفرین دیروز، رسانه ها دریافت کرده است. ،

فرجی همچنین به زومیت توضیح داد که متوجه شد نصر اتحادیه با سازمان است که در جلسه ای در مورد آن صحبت کردیم و تاکید سازمان بیشتر بر ارسال اخطار به اعضای NASR بود. وی در ادامه گفت: این سازمان درخواست کرده است که شکایات اعضای اتحادیه به کمیته انضباطی اتحادیه ارجاع شود در حالی که قانون اجازه این کار را به اتحادیه نمی دهد.

پس از آن، این دوستان به پلیس محلی و وزارت صمت و اتاق اصناف مراجعه کردند و گفتند که با ما به توافق رسیده اند. به این دلیل که وقتی هشدار 27 می آید، شما حق پلمپ ندارید. تا جایی که من می دانم هیچ توافقی بین ما امضا و امضا نشده است و این موضوع به طور کامل از سوی ما رد شده است.

فرجی تاکید کرد: انجمن صنفی فناوران رایانه دارای تاییدیه سازمان های ذیربط از جمله پلیس امنیت اقتصادی، سازمان صامت، تعزیرات، ستاد مبارزه با پولشویی، پلیس امنیت اقتصادی، اطلاعات، ناجا و تمامی وزارتخانه ها است. تخصص فنی و مالی. اتحادیه را به رسمیت بشناسید. وی به این نکته اشاره می کند که قوانین مصوب سازمان صمت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تنها با این انجمن منعقد شده است. نه هر سازمان دیگری. فرجی می گوید نصر با توجه به رفتار هفته گذشته این سازمان در مورد اتفاقات رخ داده برخورد قانونی خواهد کرد.

سازمان نصار دیروز با صدور فراخوانی از تمامی شرکت های عضو این سازمان خواست در صورت دریافت اخطار مهر و موم از انجمن تکنسین های کامپیوتری از سال 98، مدارک خود را تا روز چهارشنبه 15 دی ماه به آدرس [email protected] ارسال کنند. SD. رئیس انجمن صنفی رایانه ای تهران به زومیت در سال می گوید پشتیبانی، موانع نباید شاهد دو برابر شدن موانع کسب و کار باشیم و مسائل خصوصی سازی تک به تک برای افراد ارسال شود. وی می گوید: اختلافات باید به گونه ای حل شود که دود آن به چشم تجار نرسد و دیگر با مشورت وضعیت موجود حل نشود. در نتیجه این سازمان در نظر دارد تا با اقدامات قانونی مشکل قدیمی را برای همیشه حل کند.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما