خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

[ad_1]

car.ir: بازار خودرو در کشور ما درگیر مونتاژ و تولید محصولات تکراری است. دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور، ایران خودرو و سایپا، مدت ها بود به جز تارا و شاهین، از هیچ محصول جدیدی در کشور رونمایی نکرده بودند. البته محصولات فیس لیفتی را عرضه کردند که جز تغییرات بسیار جزئی مانند تغییر رنگ سقف یا تغییر چراغ های جلو و عقب یا سپرها چیزی برای گفتن نداشتند. محصولاتی مانند ساینا اس، کوئیک آر، رانا پلاس و سورن پلاس در سایپا یا سقف شیشه ای 207 در ایران خودرو.

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

بازار خودرو کشور تشنه محصولات جدید و به روز است. اخیراً شرکت‌های خودروسازی خصوصی محصولات جدیدی را معرفی کرده‌اند که همگی در کلاس‌های شاسی بلند و کراس اوور هستند و همگی در زبان چینی رایج هستند. برخلاف خودروسازان دولتی که به دنبال خودروهای سدان متوسط ​​هستند، حدود 3 تا 4 سال از زمان عرضه تا عرضه طول می کشد.

همه خودروسازان داخلی مجبور به همکاری با شرکت های چینی هستند و در این بین به دلیل اعمال دور دوم تحریم ها نتوانسته اند به خودروسازان بزرگ چینی مانند سایک موتور، جیلی، بایک یا ام جی موتور نزدیک شوند. این کشور علاقه مند به ایران است، همکاری مشترکی نشان نداده است.

در این مقاله قصد داریم خودروهای جدیدی را که در سال 1999 وارد بازار شده اند یا در شرف ورود هستند را معرفی کنیم. شایان ذکر است خودروهای عرضه شده با نسخه وارد بازار ممکن است از نظر مشخصات فنی یا امکانات متفاوت باشند. خودروهایی مانند 207 دنده با سقف شیشه ای (پانوراما) یا دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز ممکن است در این مطلب حضور داشته باشند که به دلیل تکراری بودن این محصولات از ذکر آنها در این مقاله خودداری کردیم.

1- فردا SX5

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

SX5 فردا در واقع دانگ فنگ SX5 است که در بازار چین با نام دانگ فنگ X5 به فروش می رسد. قیمت نهایی خودرو به صورت رسمی 590 میلیون تومان اعلام شده و 40 میلیون تومان تخفیف در فاز اول فروش این خودروی شاسی بلند لحاظ شده است. این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 123 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن متر توسط میتسوبیشی ژاپن استفاده می کند.

البته به احتمال زیاد هایما S7 تنفس طبیعی (با موتور 2.0 لیتری) یا چری تیگو 5 تنفس طبیعی فردا وارد SX5 جدید خواهند شد و موفقیت چندانی در کسب سهم بازار و فروش ندارد. در حال دریافت.


2- موتور KMC K7 Karman

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

KMC K7 جک X7 با نام کرمان موتور در ایران معرفی شده است محصول جدید جک موتور چین می باشد. در مرحله اول فروش در کشور قیمت نهایی این خودرو 950 میلیون تومان اعلام شده است. موتور KMC K7 کرمان به یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن متر مجهز شده است.

نیروی خروجی این پیشرانه توسط یک گیربکس 6 سرعته DCT (دوکلاچه) به محور جلو منتقل می شود. جاده به ترتیب 10.1، 8.6 و 7 لیتر اعلام شده است.


3- ماشین جی ام سی S350 ریگان

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

کارخانه ریگان خودرو در سنگر جدید بم خط تولید شاسی بلند JMC S350 را افتتاح کرد. GMC S350 اکنون پس از کوپا T210 دومین محصولی است که ریگان خودرو قصد دارد آن را در کشورمان معرفی کند.

نسخه های دو چرخ متحرک S350 در بازار چین حداکثر 174000 یوان (یا حدود 24000 دلار) قیمت دارند که تقریباً با مدل هایی مانند Hav H6، Chang’an CS75 و Zoty T600 برابری می کند.


4- شاهین سایپا

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

محصول جدید سایپا که در سال 1377 معرفی و رونمایی شد، سرانجام اواخر پاییز وارد خط تولید شد. قیمت نهایی کارخانه شاهین در سه ماهه سوم سال جاری از سوی شورای رقابت 2 میلیون و 365 میلیون ریال اعلام شده است که با توجه به افزایش اعداد و بیمه می تواند حدود 13 درصد به این مبلغ اضافه کند. سایپا مشخصات نهایی رقم «شاهین» را اعلام کرد. سایپا شاهین با دو تیپ S و G وارد بازار خواهد شد. سایپا شاهین که مدتی است در سایپا به فروش می رسد، در دو نسخه S و G عرضه می شود.

موتور 1.5 لیتری توربو سایپا شاهین 110 اسب بخار قدرت در کنار 165 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و با گیربکس دستی به بازار عرضه می شود.


5- تارا ایران خودرو

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

تارا ایران جدیدترین خودرو مونتاژی در خودرو می باشد. این محصول جدید در ابتدا K132 نام داشت. این خودرو یک سدان در کلاس C-dimensional است که با استفاده از متخصصان این شرکت طراحی و با استفاده از خودروی پژو 301 ساخته خواهد شد.

این خودروی خانوادگی در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک و با استاندارد آلایندگی یورو 5 یکی از دوستدار محیط زیست ترین خودروهای ایران است.

موتور 4 سیلندر 1600 سی سی تنفس طبیعی 110 اسب بخار قدرت تولید می کند. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما بر اساس برآوردهای انجام شده قیمت این خودرو همانند پلاس خواهد بود.


6- کرامت پرایم

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

دیگنیتی پرایم از نظر تجهیزات و آپشن هایی برای راحتی و ایمنی بیشتر به بازار عرضه می شود و شامل کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، سنسورهای پارک و دوربین های دنده عقب، نور روز، خودکار می شود. نور خواهد بود. ، دوربین 360 درجه، سیستم هوشمند بدون ورود بدون کلید و استارت دکمه و غیره.
دیگنیتی در خط تولید بهمن موتور با موتور SFG15T مونتاژ می شود. این موتور 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر است و 148 اسب بخار قدرت در کنار 220 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. حداکثر گشتاور این موتور در 1800 تا 4000 دور در دقیقه قابل استفاده است و این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

موتور خودروی دیگنیتی استاندارد آلایندگی یورو 5 و ظرفیت باک بنزین 58 لیتر است. قیمت این خودرو هنوز از سوی گروه بهمن موتور اعلام نشده است.


7- گیلاس تیگو 5 توربو

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

چری تیگو 5 به عنوان خودرویی شناخته شده در بازار شناخته می شود اما مشکل اصلی این خودرو موتور ضعیف آن است که بنا به تقاضای بازار خودرو کشور به زودی با گیربکس جدید وارد فاز تولید و عرضه خواهد شد. وارد خواهد شد. ،

موتور توربو این خودرو همان موتور 1.5 لیتری توربو بر پایه محصولات شناخته شده شرکت مدیریت خودرو مانند تیگو 7، آریزو 6، ایکس 55 و آریزو 5 می باشد که عملکرد نسبتا خوب و بهینه ای از خود نشان داده اند. این موتور توسط شرکت معروف اتریشی AVL طراحی شده است و سیستم توربو آن از تکنولوژی شرکت معروف Honeywell می باشد.

از طرفی گیربکس این خودرو نسل جدید گیربکس های CVT 25 می باشد که گیربکس های 9 سرعته بوده و پیش از این بر روی خودروی آریزو 6 نصب شده اند که عملکرد خوبی نیز داشته است. این گیربکس جدید با موتور توربو بالا عملکرد بالایی دارد.

هنوز قیمت نهایی این خودرو اعلام نشده است.


8- ام وی ام X55

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

MVM X55 جدید که در بازارهای جهانی با نام “تیگو 4” شناخته می شود، توسط مدیران خودرو در دسامبر 1998 به بازار عرضه شد.

ام وی ام X55 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 147 اسب بخاری بهره می برد. گیربکس این خودرو از نوع دوکلاچه با 6 سرعته اتوماتیک می باشد.

از مهم ترین تجهیزات این خودرو می توان به: فرمان برقی کمکی – 6 ایربگ 10 نقطه ای – ترمز ABS، EBD و BA – سیستم کنترل پایداری و حواس پرتی – ترمز دستی برقی – نگه داشتن خودکار – کنترل استارت در سربالایی – صندلی راننده برقی – 360 درجه دوربین – کروز کنترل – سانروف – سنسور پارک – چراغ های روشنایی روز (نور) و نقطه سنسور نور.

این خودرو در کارخانه برای کل مدل ۸۵۵ میلیون دلار قیمت دارد، اما در بازار کمتر از ۸۰۰ میلیون دلار خرید و فروش می شود.


9-SWM Safe Car

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

مدتی است که تولید کراس اوور کراس اوور ایتالیایی-چینی G01 در سیف خودرو آغاز شده است. با توجه به تنوع سبد محصولات و نیاز به گسترش، به زودی مدل G01F در این شرکت تولید خواهد شد. هر دو مدل از نظر پیشرانه، قدرت موتور و حجم و سیستم گیربکس مشابه هستند، اما از نظر ظاهری متفاوت هستند. SWM G01 یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که می تواند حداکثر 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند و به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می شود. محصول جدید سیف خودرو به شش ایربگ، دوربین 360 درجه، شارژر موبایل بی سیم، چراغ های گوشه و سقف پانوراما مجهز شده است.

سیف خودرو در مرداد ماه ارزش نقدی G01 را با موعد تحویل 580 میلیون تومان و ارزش نقدی G01F را با موعد تحویل 650 میلیون تومان اعلام کرد، در حالی که در خرداد 99 این خودروها به ترتیب 310 و 350 میلیون تومان قیمت داشتند. . قیمت فعلی این خودرو در بازار حدود 79 میلیون تن است.


10-ماشین بمب افکن لیفان X70

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

لیفان X70 محصول جدید کرمان موتور شرکت لیفان است که در گروه خودروسازی بام تولید می شود. سیستم مدیریت پایداری ESP همچنین دارای استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، صندلی برقی راننده و صندلی‌های جلوی گرم‌کن داخلی برای کراس اوور لیفان است. لیفان X70 از یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی متصل به گیربکس CVT استفاده می کند. این موتور 140 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور دارد. در عمل باید بین این محصول جدید و سایر رقبا تست و مقایسه شود تا بتوانیم تصمیم قطعی تری در مورد موتور 2 لیتری بدون توربو شارژر این خودرو بگیریم.

طبق اعلام رسمی و اولین قیمت های اعلامی شرکت خودروسازان بم در شهریور ماه سال 99، خودروی لیفان X70 قرار بود با قیمت نهایی 580 میلیون تومان به دست مصرف کنندگان برسد.


11. کراس اوور T60 Yema

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

شایعات زیادی مبنی بر همراهی ماموت خودرو (نماینده فولکس واگن در ایران) با برند چینی YEMA به گوش می رسید و کراس اوور T60 یکی از گزینه های اصلی برای معرفی یام به ایران بود اما ظاهراً در نهایت T60 با برند مادر جایگزین می شد.ایران آمد. ، لودف وارد عمل شد.

Levdeo T60 با دو موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 112 اسب بخار و 1.5 لیتری توربو با قدرت 156 اسب بخار عرضه می شود و در مورد سیستم انتقال محور جلو، دو گیربکس CVT و یک طرف ایرانی 5 سرعته دستی در جلو قرار دارند. از. انتظار می رود T60 با قیمتی در حدود 9000 تا 14000 دلار در بازار چین بین قیمت MVM X22 و X33 هموطنش عرضه شود.


12- وانت جک T8

خودروها به زودی وارد بازار ایران می شوند

وانت جک T8 در دسته پیکاپ های متوسط ​​قرار می گیرد که در مدل دو کابین وارد بازار ایران می شود و رقبایی چون آمیکو آسنا و پیکاپ تونون فوتون را به خود اختصاص می دهد. پیکاپ TC Jack T8 1997 با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر از دورهای پایین در دسترس است که از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود. جک T8 با فرمان هیدرولیک و ترمزهای دیسکی 4 چرخ با چرخ های 18 اینچی عرضه می شود.

پیش فروش فاز اول این خودرو آغاز شده اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. طبق برخی اطلاعات به دست ما، قیمت این محصول حدود 700 میلیون تومان خواهد بود، اما ممکن است با توجه به نوسانات نرخ ارز در ابتدای فروش رسمی، این قیمت متفاوت باشد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما