تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

[ad_1]

وب سایت eso: 2020 سال خوبی برای کل جهان نبوده است. شیوع ویروس کرونا سایه سیاهی بر سر همه جهان بود. اما حالا که امسال را پشت سر گذاشتیم، خبرها و اتفاقات خوبی که در سال 2020 رخ داد را در این مقاله بخوانید.

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

1. سالی بی سابقه برای انرژی های تجدیدپذیر

قبل از همه گیری جهانی، تقاضا برای انرژی های تجدیدپذیر در حال افزایش بود و در سال 2020 نیز ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال، در سه ماهه اول سال 2020، نیمی از کل برق تولید شده در بریتانیا از منابع انرژی تجدیدپذیر تامین می شد و افزایش استفاده از نیروی باد رکورد جدیدی را برای تولید انرژی پاک ایجاد کرد.

همه‌گیری جهانی و شیوع سیاست‌های کنترل بحران آب و هوا، کاهش سوخت‌های فسیلی را تسریع کرده است. همچنین در سال 2020، بزرگترین تولیدکننده نفت در اتحادیه اروپا وعده توقف حفاری را داد.

، افزایش تعداد افرادی که به برق دسترسی دارند

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی در ماه اکتبر، تلاش ها برای بهینه سازی دسترسی به برق در کشورهای در حال توسعه مثمر ثمر بوده است. پروژه‌های برق در هند و برخی از کشورهای آفریقایی میلیون‌ها نفر را به شبکه متصل کرده‌اند و کارشناسان می‌گویند این روند باید در طول و پس از همه‌گیری ادامه یابد.

3. تلاش برای خروج خودروها از شهرها

همچنین خبرهای خوبی در مورد هوای پاک در شهرها وجود دارد. حضور وسایل نقلیه شخصی در مناطق شهری به حداقل رسیده است و این نتایج دلگرم کننده ای برای مشاغل و جوامع محلی ایجاد کرده است. برایتون، یورک، خنت، اسلو، کپنهاگ، مادرید، بارسلونا و بوگوتا از جمله شهرهایی هستند که در این زمینه گام های دلگرم کننده ای برداشته اند.

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

4. کاهش سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی

صندوق بازنشستگی بریتانیا (نست) اعلام کرده است که دیگر در شرکت هایی که در زمینه استخراج زغال سنگ، ماسه های نفتی و حفاری در قطب شمال سرمایه گذاری می کنند، سرمایه گذاری نخواهد کرد. لویدز، بزرگترین بازار بیمه جهان، همچنین اعلام کرده است که از سال 2022 صدور بیمه نامه های جدید برای پروژه های زغال سنگ، ماسه های نفتی و حفاری در قطب شمال را متوقف خواهد کرد.

5. محصولات رایگان قاعدگی در اسکاتلند

اسکاتلند در نوامبر تاریخ ساز شد و اولین کشوری بود که محصولات قاعدگی را رایگان و عمومی کرد. فعالان از این اقدام استقبال کردند و ادعا کردند که اسکاتلند “نمونه ای عالی” برای سایر کشورها خواهد بود. Bloody Good Period اعلام کرد که «تصمیم اسکاتلند یک پیروزی بزرگ بود [جنبش]عدالت برای حیض بود و نیازهای زنان و حائضان و تهیه محصولات مربوط به آنها را تشخیص داد.

6. پیشرفت در مبارزه با مالاریا و سل

در ماه نوامبر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از مالاریا به کمترین میزان خود یعنی نزدیک به 60 درصد در 20 سال گذشته رسیده است. این بدان معناست که بین سال‌های 2000 تا 2019، از 1.5 میلیارد مورد مالاریا و 6.7 میلیون مرگ مالاریا در سراسر جهان جلوگیری شد. با این حال، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که کووید-19 پیشرفت آن را در برابر مالاریا به خطر می‌اندازد و از کشورها خواست مداخلات بهتری را هدف قرار دهند، ابزارهای جدید ارائه کنند و بودجه را افزایش دهند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز گزارش سالانه سل خود را در نوامبر منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد مرگ و میرها در سراسر جهان بین سال‌های 2015 تا 2019 14 درصد کاهش یافته است. از سال 2000 تاکنون بیش از 60 میلیون مرگ با درمان پیشگیری شده است که رقم قابل توجهی است.

7. اخبار خوب درباره HIV و ایدز

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

بر اساس گزارش سازمان بهداشت عمومی بریتانیا، تعداد موارد جدید HIV در بریتانیا به کمترین میزان خود در 20 سال گذشته رسیده است. در سال 2020، پیشرفت قابل توجهی در توسعه روش های پیشگیری از HIV حاصل شده است.

8. عربستان و فلسطین ازدواج کودکان را ممنوع کرده اند

در سال 2020، عربستان سعودی ازدواج کودکان را ممنوع کرد و حداقل سن ازدواج را 18 سال تعیین کرد. در سال 2019، دولت ازدواج کودکان زیر 15 سال را ممنوع کرده بود. پیش از این محدودیت سنی برای ازدواج دختر و پسر وجود نداشت. این ممنوعیت جدید است، اما دارای اشکالاتی است: نوجوانان زیر 18 سال هنوز می توانند ازدواج کنند، مشروط بر اینکه دادگاه ویژه اجازه دهد. اما با توجه به سنتی بودن این کشورها، چنین اخباری را می توان مثبت تلقی کرد.

فلسطین همچنین ازدواج کودکان را در سال 2020 ممنوع کرد و بنگلادش پیشرفت هایی داشته است. بر اساس گزارش یونیسف، نسبت دخترانی که قبل از 18 سالگی ازدواج کرده اند از 64 درصد در سال 2010 به 50 درصد در سال 2020 کاهش یافته است. در واقع، این بدان معناست که 10 میلیون دختر در بنگلادش از ازدواج کودکان در دهه گذشته نجات یافته اند.

9. تعداد قربانیان تروریسم برای پنجمین سال متوالی کاهش یافته است

بر اساس شاخص جهانی تروریسم، تعداد قربانیان تروریسم برای پنجمین سال متوالی در سال 2020 کاهش یافته است. تعداد قربانیان نسبت به سال 1393 با کاهش 59 درصدی به 13826 نفر رسیده است. همچنین بر اساس تحقیقات، وضعیت تروریسم در 103 کشور بهبود یافته است.

10. واکسن کرونا سریعترین واکسنی بود که تا به حال تهیه شده بود

شیوع کویت 19 جهان را شوکه کرد و خسارات گسترده ای به بار آورد، اما موج جدیدی از همکاری های بین المللی را نیز برانگیخت. در طول یک سال، نه تنها واکسن های مختلف ساخته شده، بلکه مجوز دریافت کرده اند و اکنون در حال تزریق هستند. همانطور که یکی از دانشمندان می گوید: “در 11 ماه گذشته به اندازه 10 سال کار انجام شده است.

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما