تزریق 20 میلیارد دلاری چین به نفت ایران

[ad_1]

جواد اوجی وزیر نفت عصر شنبه گفت که سرمایه گذاران چینی بر اساس قرارداد 25 ساله بین دو کشور حدود 15 تا 20 میلیارد دلار در میادین نفت و گاز ایران سرمایه گذاری خواهند کرد. آزی همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه چنین سرمایه گذاری هایی انجام دهد. در صورت ورود سرمایه های خارجی به صنعت تشنه نفت، یکی از مهم ترین موانع توسعه آن برداشته می شود.

به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، با این حال، مقامات می گویند حداقل 160 میلیارد دلار برای توسعه صنعت نفت و گاز در سال های آتی مورد نیاز است و هدف تولید نفت و گاز 90 میلیارد دلار و هدف تولید گاز 70 میلیارد دلار است. کامل. اوزی که در شبکه یک سیما ظاهر شد، جزئیات مختلفی از فعالیت‌های این وزارتخانه از تامین سوخت زمستانی تا ساخت پالایشگاه‌های نفت، افزایش تعرفه‌های مشتریان گاز و کاهش تعهدات ریالی 110 درصدی وزارت نفت در 10 ماه اول را به تفصیل بیان کرد. از 1400. وی همچنین به موضوع فروش نفت اشاره کرد و رشد حجم آن را شگفت آور خواند. به گفته وزیر نفت، عمده درآمدهای حاصل از فروش نفت به صورت نقدی دریافت می‌شود و بخش کوچکی نیز از طریق پالایش تسویه می‌شود.

افت فشار مربعی به دلیل عدم سرمایه گذاری

وی گفت: ما باید در صنعت نفت و گاز سرمایه گذاری کنیم و از ابتدای دولت سیزدهم اولویت اول ما توسعه میادین نفت و گاز است.

به گزارش شانا، آزی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در صنعت نفت، با بیان اینکه نیاز به سرمایه گذاری در مناطق داریم و در نظر داریم فشار، حفظ تولید و اکتشاف مناطق جدید را افزایش دهیم، افزود: 50 از 70 میلیون مترمکعب گاز تولیدی در این کشور است. سال های آینده برای جلوگیری از کمبودهای روزانه برآورد ما این است که 80 میلیارد دلار در بهینه سازی بالادستی و صنایع پایین دستی نفت و گاز در 8 سال آینده سرمایه گذاری خواهد شد. همچنین نیازمند حفر و ساخت چاه ها و تأسیسات جدید هستیم.

وی گفت: تلاش می کنیم در میادین مشترک، مستقل و نفتی با هدف حفظ و افزایش تولید سرمایه گذاری کنیم. از محل فروش نفت و گاز، رویکرد سرمایه گذاری خارجی، توسعه و اکتشاف میادین جدید نفت و گاز را دنبال می کنیم.

وزیر نفت گفت: بیشترین سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز به ویژه در پتروشیمی و پالایشگاه ها سرمایه گذاری و تامین مالی خارجی بوده است.

سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری چین در صنعت نفت ایران

آزی با اشاره به اینکه برای جذب و تشویق سرمایه گذاران، قراردادها را تغییر داده و آنها را متنوع کرده ایم، گفت: طی 8 سال آینده، 15 دلار برای منابع نفت و گاز برای توسعه میادین هزینه خواهیم کرد. میلیارد تا 20 میلیارد دلار و تقریباً به همان میزان سرمایه‌گذاران چینی در یک قرارداد 25 ساله سرمایه‌گذاری می‌کنند، بانک‌ها و هلدینگ‌هایی که در راستای منافع مناطق مشارکت می‌کنند، ما تلاش می‌کنیم با چینی‌ها با روس‌ها قرارداد ببندیم. اولویت مهم در صنعت نفت و گاز سرمایه گذاری است و اگر این کار انجام نشود ممکن است در سال های آینده واردکننده این محصولات باشیم.» و صنعت گاز برای توسعه نیاز به 160 میلیارد دلار داشت. اخیراً محسن خجسته مهر، مدیر عامل شرکت شرکت ملی نفت ایران با اشاره به نیاز صنعت نفت به سرمایه گذاری 160 میلیارد دلاری گفت: اگر بخواهیم تولید نفت خام را به 50 میلیون تا 700 هزار بشکه در روز برسانیم، بودجه خواهیم داشت. حدود 90 میلیارد دلار منابع دوم مورد نیاز است و اگر ظرفیت تولید بخواهیم باید 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم تا بر اساس نیاز کشور تا سال 1404 گاز را از یک میلیارد متر مکعب در روز به یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب در روز برسانیم.

وی میزان سرمایه مورد نیاز را یک اجبار دانست و گفت: برای ایجاد زنجیره ارزش چاره ای جز سرمایه گذاری در مصرف داخلی و هزینه های صادراتی خود در آینده نزدیک نخواهیم داشت.

خجسته مهر با بیان اینکه منابع داخلی برای سرمایه گذاری این میزان در صنعت نفت کافی نیست، گفت: منابع داخلی این ظرفیت را ندارد و تحریم ها مانع استفاده از منابع خارجی شده است، اما به نظر من منابع داخلی کار نمی کند. بیایید برنده شویم و چالش نکنیم.

رشد “غافلگیر کننده” صادرات نفت

وزیر نفت در خصوص افزایش درآمد نفتی در دولت سیزدهم گفت: با استفاده از راهکارهای مختلف و همه بازدهی ها، فروش نفت خام، میعانات گازی، گاز صادراتی و محصولات پتروشیمی افزایش یافت.

آزی گفت: ما از هر پتانسیل در این زمینه استفاده کرده‌ایم و از طریق دیپلماسی انرژی با همه کشورها و شرکت‌های بزرگ فعال در تماس بوده‌ایم و در نتیجه فروش نفت ما از نظر حجم و وزن رشد چشمگیری داشته است. “

اوزی گفت: «ما رسیدهای ارزی دریافت می کنیم. افزایش قیمت نفت و میعانات گازی نیز در این مدت کمک زیادی کرد و به همین دلیل حجم منابع درآمدی و دریافتی‌ها و صادرات و مطالبات ما نسبت به سال گذشته افزایش یافت. افزایش چشمگیری داشته است. وی در پاسخ به این سوال که آیا هدف از این درآمدزایی تامین کالا یا خدمات فنی و مهندسی است یا تامین ارز؟ وی گفت: عمده درآمدهای حاصل از فروش نفت، وصول مطالبات است که به صورت نقدی و ارزی دریافت می کنیم و قسمت کمی از آن نیز به تهاتر با کالا اختصاص می یابد. وزیر نفت گفت: پاکسازی بخشی از درآمدهای حاصل از فروش نفت را با مشارکت در پروژه ها آغاز می کنیم و جلسات متعددی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تلاش های مختلفی برای پاکسازی محموله و فروش نفت داریم. راه حل هایی وجود دارد و با مشارکت در پروژه ها پاکسازی می شود.” اوزی گفت: در این چند ماه بیشتر خرید و فروش های ما به صورت ارزی و نقدی بوده که به جایگاه ارزی کشور کمک کرده است.

3 ماه تا امضای قرارداد با روسیه

وزیر نفت درباره سفر به روسیه و امضای قرارداد یا تفاهم نامه؟ وی گفت: بله، در گذشته نقشه راه خوبی با طرف روسی داشته ایم و به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی روسیه و وزیر انرژی روسیه، نقشه راه جامعی در حوزه صنعت نفت و گاز دارم. و بخش های پایین دستی نیاز و سرمایه گذاری داریم و انتقال فناوری را جذب کرده ایم.

آزی گفت: در مورد تولید داخلی نیز بحث کردیم و تفاهم بسیار خوبی با طرف روسی داشتیم که انشالله در فرصت مناسب به ملت عزیز ارائه خواهیم کرد. وی ادامه داد: در بحث توسعه میدان اتفاقات بزرگی افتاد و با یک شرکت ذیصلاح روسی تفاهم نامه ای برای بحث انتقال فناوری و افزایش برداشت و ساخت برخی از قطعات مورد نیاز صنعت نفت داشتیم. به خواست خدا در 2 تا 3 ماه آینده منعقد خواهد شد.» ،

ما این برنامه را در قالب یک قرارداد 25 ساله با شرکت های چینی داریم و روسیه در زمینه ذخایر نفت و گاز پتانسیل بالایی دارد و ما این قابلیت را داریم و صادرات و انتقال دانش از هر دو طرف انجام خواهد شد. “، گفتند.

قرارداد ساخت پالایشگاه نفت 1.4 میلیون بشکه ای امضا شد

وزیر نفت با بیان اینکه قرار است خام فروشی به پالایشگاه ها متوقف شود، گفت: اگر امروز بتوانیم تمام تولید نفت خود را در پالایشگاه ها فرآوری کنیم، به راحتی می توانیم تمام محصولات خود را صادر کنیم.

آزی گفت: متأسفانه سال گذشته این اتفاق در کشور رخ نداد و به ظرفیت پالایشی کشور اضافه نشد. وی افزود: بحث قانون گذاری پالایشگاه های نفت و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی در دولت سیزدهم در وزارت نفت جدی گرفته شد و حدود یک میلیون و 460 هزار بشکه در روز قرارداد بسته شده است. وزیر نفت گفت: 8 قرارداد در حوزه نفت خام و 4 قرارداد در زمینه استفاده از خوراک میعانات گازی با پیمانکاران بزرگ منعقد شده است. آزی گفت: ما قصد داریم سرمایه گذاران بزرگ را ادغام کنیم و باید 2.5 تا 3 میلیارد دلار در هر 100000 بشکه سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: در لایحه ای که به مجلس ارائه کردیم، پالایشگاهی با ظرفیت پالایش روزانه 300 هزار بشکه توسط وزارت نفت ساخته شد تا منبع قوت سایر سرمایه گذاران باشد.

وزیر نفت با بیان اینکه پیش بینی می کنم در یک تا دو سال آینده حدود 200 هزار بشکه در روز برداشت شود، گفت: در چند سال آینده راه اندازی می شود تا به ظرفیت مناسب برسد.

وزیر نفت گفت: دولت به عنوان یک لایحه یک پالایشگاه نفت با ظرفیت 300 هزار بشکه را به نام سردار حاج قاسم سلیمانی در مجلس معرفی می کند که امیدواریم با تصویب نمایندگان اتفاق خوبی بیفتد و خصوصی شود. سرمایه گذاران خواهند دید که دولت در این مورد جدی است.”

اجرای 110 درصدی تعهدات وزارت نفت

وزیر نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت تاکنون بیش از 110 درصد از تعهدات خود در تبصره 14 قانون بودجه را اجرا کرده است، گفت: تعهد ما در 10 ماهه حدود 260 هزار میلیارد تن بوده است، اما بر اساس آن، تقریباً واریز کرده ایم. حاصل این تبصره 282 هزار میلیارد تومان فروش گاز، نفت گاز، بنزین، گوگرد، سرب و میعانات گازی در داخل و صادرات محصولات است و تاکید کرد: نفت و میعانات گازی و خالص گاز نیز صادر کرده ایم. به تعهد خود در بودجه 1400 عمل کردم.

وی با بیان اینکه تا پایان آذرماه بیش از 10 میلیارد دلار در فروش محصولات پتروشیمی به سامانه «نیما» تزریق شده بود، گفت: نقش بسیار خوبی داشته است. وزیر نفت با اشاره به اینکه هیچ فرماندهی برنامه های خود را در زمان جنگ اقتصادی اعلام نمی کند، گفت: به لطف خدا به برکت تلاش های هم پیمانان در حوزه صنعت نفت و گاز و حمایت های دولت به ویژه رئیس جمهور و در کنار آن سایر رهبران ارقام بسیار خوبی در صادرات و دریافت ها وجود داشته است که قدرت چانه زنی دوستان ما در وین را افزایش داده است. اوزی گفت: “ما برنامه های بسیار خوبی در بخش نفت و گاز داریم.” کمپین فشار حداکثری آمریکا علیه

ثبت مصرف گاز خانگی

OG گزارش داد که در اواخر دی و اوایل بهمن، پیک مصرف گاز خانگی به 700 میلیون متر مکعب در روز رسید، در حالی که تولید روزانه پالایشگاه ها 845 میلیون مترمکعب بود و فشاری بر بخش عرضه وارد نکرد.

وی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تولید روزانه گاز شیرین و خروجی پالایشگاه ها باید بین یک میلیارد تا 250 میلیون مترمکعب می بود، اما به دلیل عدم سرمایه گذاری در بخش گاز در سال های گذشته. تولید روزانه پالایشگاه ها در حال حاضر حدود 840 میلیون متر مکعب است. وزیر نفت با بیان اینکه روند سالانه 10 تا 12 درصدی مصرف گاز در بخش های خانگی، صنعتی و برق رشد داشته است، ادامه داد: پیش بینی می کردیم روزانه 200 تا 250 میلیون مترمکعب کسری گاز داشته باشیم که پیک مصرف امسال بود. “

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم میزان ذخیره سازی سوخت نیروگاه ها 20 تا 25 درصد کمتر از سال گذشته بود. ما انجام دادیم. وی گفت: اولویت ما در بخش گاز تامین مصرف داخلی است و به همین دلیل به سمت تامین سوخت مایع نیروگاه ها رفتیم.

صرفه جویی در مصرف ناشی از افزایش قیمت بنزین

وزیر نفت گفت: از سال 94 تا اوایل آذرماه امسال شاهد افزایش قیمت مشترکان پرمصرف گاز نبودیم. با تصمیم دولت، سه فاز اول را که 75 درصد مشترکان و 50 درصد مصرف گاز را پوشش می دهد، افزایش ندادیم، اما برای 25 درصد از مشترکان داخلی گاز را افزایش دادیم. این منطقه 50 درصد از گاز مصرفی را به خود اختصاص داده است.

آزی گفت: در محاسبه مصرف گاز 12 پله داریم که از مرحله چهارم 40 درصد قیمت گاز را برای مشترکین پرمصرف افزایش دادیم، حجم را کاهش دهید البته درآمد شرکت گاز نیز خوب بوده است. آزی با اشاره به افزایش قیمت گاز در اروپا گفت: بعد از نشست وزیران اوپک پلاس گفتم فرصت خوبی است و اگر محدودیت های ظالمانه در صنعت نفت و گاز برداشته شود، می توانیم انرژی بیشتری وارد کنیم. منابع و فرآورده های گازی و میعانات، و این برای مصرف کنندگان بزرگ انرژی است.” این به دنیا کمک می کند تا این را ببیند. اعتقاد بر این است که ورود ایران برای تامین انرژی و رفع تحریم ها کمک زیادی به این کشورها خواهد کرد.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما