بورس تحصیلی در مرحله اشتیاق؛ از تغییرات چشمگیر در بازار سرمایه رونمایی شد

[ad_1]

ارو- با وجود رشد 21 هزار واحدی بورس در روز چهارشنبه، کارشناسان بورس معتقدند همچنان فضای رعب و ابهام در بازار سرمایه وجود دارد، بازار سرمایه گذاری کرده است اما بیشتر این اظهارات در گفتار درمانی و یک . به صورت شفاهی تا زمانی که در عمل اتفاقی بیفتد و با حمایت آن، بورس در مسیر ثبات و بهبود حرکت کند.

به گزارش فرارو، احسان رضاپور کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه بازار سهام باید به عنوان جذاب ترین بازار در بین تمامی بازارهای سرمایه پیش بینی شود، اظهار داشت: در این راستا باید به عنوان جذاب ترین بازار سرمایه معرفی شود. رارو وی گفت: این بازار با توجه به رکود اخیر بسیار خوب خرید شده است، اما با توجه به اینکه در ظاهر اولویت مسئولان اقتصادی حمایت از بورس است اما از درون هیچ اقدامی صورت نمی گیرد، کارشکنی بازار سرمایه به نوعی است. برخلاف منافع بازار سهام از نظر کاری که انجام شده است، بنابراین نمی توان انتظار داشت که بورس به این زودی پایان یابد.

وی افزود: بنابراین برای ادامه رشد بازار، ابتدا باید اعتماد را بازگرداند تا تحت تاثیر آن، با نفوذ نقدینگی به بازار، حجم و ارزش معاملات افزایش یابد و رشد رشد. بازار سهام تضمین خواهد شد.” از سوی دیگر، در صورت تداوم شرایط فعلی، نگاه محافظه‌کارانه سهامداران که منجر به هجوم نقدینگی از بازار سهام می‌شود، ادامه خواهد یافت، هرچند ممکن است قیمت‌ها به دلیل کاهش شدید قیمت‌ها افزایش یابد. شاخص ترکیبی، اما این وجه مقطعی و نوسانی خواهد بود.

رضاپوری با تاکید بر اینکه قیمت ها معمولا پس از رکود هیجانی در بورس جذاب هستند، افزود: این موضوع باعث افزایش تقاضا در بازار می شود که می تواند نوسانات بازار را بیشتر کند، اما تا زمانی که بازار تدابیر کافی برای حمایت وجود دارد. در غیر این صورت، این روند صعودی پایدار نخواهد بود و با بالا رفتن بازار، مقدار عرضه افزایش می یابد.

بورس تحصیلی در مرحله اشتیاق؛  از تغییرات چشمگیر در بازار سرمایه رونمایی شدآیا بازار سهام در حال افزایش است؟
فردین آقابزرگی کارشناس بورس در فارو. تعامل با وی با اشاره به بسته جدید حمایتی دولت از بورس گفت: این مصوبات تکمیل کننده بسته سقوط وزیر اقتصاد در هفته های گذشته بود که این مصوبات می تواند برای آینده امیدوارکننده باشد.مندی.

وی گفت: اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که در این تصمیمات نکات بسیار خوبی در رابطه با بورس و حمایت از شرکت های بورسی دیده شده است، اما متاسفانه یکی دو بخش که تحت تاثیر قرار نمی گیرند. بازار. موافق نبودند. مردم خیلی مهم هستند.” بازار سهام سر جای خود است و در چنین شرایطی همه معاملات خوب نادیده گرفته می شود.

آقابجرگی گفت: این روند نزولی بورس نیز متاثر از این موارد منفی بوده است در حالی که تخفیف های خوبی برای شرکت های بازار از سوی دولت در نظر گرفته شده است، اما با توجه به شور و نشاط منفی در بازار، هرگونه موضوع منفی مورد توجه قرار می گیرد. بازار در حال سقوط است

این کارشناس بازار سهام افزود: با توجه به روندی که بورس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه طی کرد، به نظر می رسد در روزهای شنبه و یکشنبه همچنان شاهد صعودی منفی در بازار باشیم و نوسانات زیادی را تجربه کنیم. فضای هیجانی در بورس حاکم است، نمی‌توانیم در مسیری باثبات حرکت کنیم و شاهد رشد پایدار در بازار باشیم.

وی به تغییر عمده در بورس اشاره کرد و ادامه داد: موضوع به نگرش حاکم بر بورس مربوط می شود که در گذشته تاثیر آن بر سودآوری و قیمت سهام شرکت ها حدود 30 تا 40 درصد از سهم را تشکیل می داد. بازار… توجه کن.” به عبارت دیگر، ارزش گذاری قیمت سهام، سودآوری و سود ثابت یا EPS مشابه شرکت ها تا 40 درصد برای تعیین قیمت سهام وزن دارد، اما امروزه این متغیر به عنصر اصلی در تعیین قیمت سهام تبدیل شده است.

آقابازرگی گفت: در حال حاضر بازاریابان بر این باورند که سودآوری یک شرکت تنها باید با افزایش قیمت سهام افزایش یابد تا قیمت سهم نیز افزایش یابد، در حالی که سودآوری بسیاری از شرکت ها طی سال گذشته و امسال افزایش یافته است، اما سهام آنها افزایش یافته است. قیمت ها در سال 1378 افزایش زیادی داشت، اما امسال برعکس است و با وجود افت شدید قیمت ها، با سودآوری مشابه سال گذشته، قیمت ها افزایش نمی یابد، شاهد کاهش فاجعه بار بوده است.

وی گفت: تا زمانی که چنین نگرشی وجود داشته باشد، بازار سهام به سرعت رشد نخواهد کرد. اما اگر گزارش خوبی دریافت کنند و وارد نقدینگی شوند، قیمت سهام آنها بالا می رود، بنابراین ما فقط می خواهیم یک متغیر یعنی سودآوری را برآورده کنیم و بر اساس آن قیمت سهام را محاسبه کنیم. بنده گمراه شدیم.

وی ادامه داد: علاوه بر سودآوری باید ارزش جایگزینی و همچنین ارزش دارایی های شرکت مانند زمین و تجهیزات و جایگاه شرکت ساختمانی در صنعت و جایگاه تولید و فروش را نیز در نظر گرفت. سود پایدار، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بازار سهام در مسیر درست حرکت کند.

در حال حاضر، برخی از شرکت ها بازارهای زیان دهی هستند، اما با توجه به موقعیت آنها در این صنعت که منحصر به فرد است، درآمد کسب می کنند و قیمت سهام آنها بر اساس عرضه و تقاضا حرکت می کند، بنابراین باید اینگونه باشد. چشم انداز باید اصلاح شود، در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت بازار در کوتاه مدت رشد مناسبی داشته باشد.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما