به بیمار توصیه نمایید

نحوه مصرف صحیح قرص فلوکستین 10 و 20 چیست؟ مصرف لورازپام و دیازپام هم آرامم نمیکند. چند بار پشت سر هم آن را تکرار کنید. اکنون چه کاری می توانم انجام دهم تا خطر تکرار حملات پانیک من کاهش یابد؟ آیا اکنون برای کمک به مدیریت علائم می توانم کاری انجام دهم؟ با مطالعه این مطلب حتما متوجه شدید که چقد داروهای متفاوتی برای درمان افسردگی وجود دارد و شاید برای شما این سئوال پیش آمده باشد که بهترین داروی ضد افسردگی کدام است؟ علائم افسردگی معمولا در اسکیزوفرنی اتفاق میافتد و تاثیر عمدهای بر پریشانی و ناراحتی ناشی از بیماری دارد. افرادی که مصرف داور را قبل از 8 ماه قطع میکنند احتمالا مجددا به علائم افسردگی دچار میشوند. به خصوص در چند هفته اول مصرف و یا بعد از تغییر دوز مصرفی. با این حال، هنوز مشخص نیست که این اختلالات ناشی از مصرف داروهای افسردگی هستند یا عوامل دیگری آنها را به وجود میآورد.

فلوکستین برای چیست

درحالیکه داروهای ضد روانپریشی هنوز شکل اصلی درمان علائم مثبت اسکیزوفرنی، یعنی هذیان، توهم، اختلالات فکر است، توجه روزافزونی رد جامعه پزشکی به ترکیب داروهای ضد افسردگی با ضد روانپریشی، بهعنوان درمان علائم منفی این اختلال، وجود دارد. اثرات جانبی متداول عبارتند از حالت تهوع و اضطراب؛ البته این اثرات به نوع داروی مصرف ­شده بستگی دارد. در صورتی که بعد از 21 روز از مصرف فلوکستین علائم بهبودی مشاهده نشود باید به پزشک متخصص اطلاع دهید . آیا باید به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کنم؟ شکل استفاده از این دارو از طریق تزریق در ورید (IV) یا عضله (IM) توسط متخصص و یا پزشک رواندرمانگر تجویز می شود. به عنوان مثال، یوگا، تنفس عمیق و شل کردن پیشرونده عضلات – انقباض یک عضله و سپس آزاد کردن تنش تا زمانی که هر عضله در بدن شل شود – می تواند مفید باشد. پروزاک که با نام عمومی آن فلوکستین نیز شناخته می شود، یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است. فلوکستین یا پروزاک یک داروی ضدافسردگی مهارکننده باز جذب سروتونین (SSRI) است. اگر از فلوکستین، بیشتر از حد مجاز استفاده کردید، به دنبال مراقبتهای پزشکی اورژانسی باشید یا با 115 تماس بگیرید.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

اگر یک دارو برای شما مناسب نباشد، پزشک ممکن است برای تقویت اثربخشی توصیه به تغییر به داروی دیگری یا ترکیبی از داروهای خاص کند. یافتن داروی مناسب برای رفع علائم مختلف اسکیزوفرنی و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به این بیماری، چالشی همیشگی برای روانپزشکان و دیگر افراد حوزه پزشکی میباشد. پزشک با توجه به نوع افسردگی داروهای مناسب با دوز مشخصی را برایتان تجویز میکند. دوز مصرفی دارویفلوکستین با توجه به سن، وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن بیمار توسط پزشک تعیین می شود. در تلاش برای باردار شدن هستید، باردار هستید یا به نوزاد خود شیر می دهید. یا برای خروج از منزل به دیگران متکی باشید. آیا ورزش می کنید یا انواع دیگری از فعالیت بدنی منظم انجام می دهید؟ اندکی قبل از اولین حمله پانیک خود، استرس بزرگ یا یک واقعه آسیب زایی را تجربه کردید؟ همه کسانی که حملات پانیک دارند، دچار اختلال هراس نیستند. حملات پانیک ناشی از مصرف مواد مخدر یا مواد دیگر، مشکل پزشکی یا اختلال سلامت روان مانند هراس اجتماعی یا وسواس فکری نیست.

قرص فلوکستین ۲۰

برای برخی دیگر، ممکن است لازم باشد دوز خود را به تدریج افزایش دهید. قبل از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن (Aleve)، سلکوکسیب (Celebrex)، دیکلوفناک، ایندومتاسین، ملوکسیکام و موارد مشابه دیگر، با پزشک خود صحبت کنید. 8. از مصرف همزمان دارو با الکل اجتناب کنید، زیرا باعث افزایش عوارض جانبی دارو می شود. هرگونه عارضه جانبی به احتمال زیاد طی 2 هفته اول رخ میدهد، و سپس به تدریج از بین میرود. طولانی شدن QT به ندرت منجر به بروز عارضه جدی و گاهی مرگبار ضربان سریع و نامنظم قلب می شود که با علائم دیگری مانند سرگیجه و ضعف شدید همراه است و نیاز به مراقبت های پزشکی دارد. برای کنترل این عارضه از رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط دارند خودداری نمایید و از مصرف الکل بپرهیزید. لازم است زیر نظر روانپزشک مشکلاتی که نام بردید را پی بگیرید؛ داروهایی با اثر خوابآوری و بدون ایجاد وابستگی وجود دارد که برای رفع کمخوابی مفید است و البته اگر مشکل دیگری عامل کمخوابی باشد (مانند افسردگی یا اضطراب) درمان آن عامل به برطرف شدن کمخوابی منجر خواهد شد. به عنوان مثال، اگر یک خرس گریزلی به دنبال شما آمد، بدن به طور غریزی واکنش نشان می دهد.

در بررسي علت اين امر ممكن است داروي ديگري تجويز شود.

با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش، تورم (به ویژه در صورت، زبان، گلو) فوراً به پزشک کمک کنید. حمله وحشت یک ترس ناگهانی و شدید است، در حالی که خطر واقعی یا علت ظاهری وجود نداشته و واکنش های جسمی شدید را به دنبال دارد. در بررسي علت اين امر ممكن است داروي ديگري تجويز شود. این امر به این دلیل است که فلوکستین و این داروهای دیگر میتوانند عوارض جانبی یکسانی داشته باشند. FDA از شرکتهای تولیدکننده داروهای ضد افسردگی خواسته است كه این اثرات جانبی را در بروشور داروها ذکر کنند. آیا بروشور یا مواد چاپی دیگری وجود دارد که داشته باشم؟ جایگزینی داروهای نایاب با نمونههای دیگر یکی از اقدامات آنها در این شرایط است که اگر چه عوارض خاص خود را به همراه دارد اما هیچ چارهای جز این اقدام و حفظ خونسردی نداشتند تا بتوانند بیماران را هم نسبت به تغییر دارو راغب کرده و نگرانی را به بیمارانشان انتقال ندهند.

علائم حمله پانیک همچنین می تواند مانند سایر علائم بهداشتی جدی مانند حمله قلبی باشد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چه علایمی ایجاد می کند، مهم است که توسط ارائه دهنده مراقبت های اولیه ارزیابی شوید. فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات ازجمله سندروم پیش از قاعدگی، درمان مشکلات زناشویی، برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، حملات ترس یا پانیک (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز میشود. نکته اول: افسردگی باید در صورت امکان به شکل کامل درمان شود و در غیر این صورت امکان عود حالت شدیدتر آن وجود دارد. فعالیت بدنی منظم داشته باشید، چون در محافظت در برابر اضطراب نقش دارد. اگر دوز مصرفی داروی فلوکسیتین را فراموش کردید در اولین زمان ممکن آن را مصرف کنید اما اگر نزدیک به مصرف دوز بعدی به یاد آوردید که دارو را مصرف نکردهاید نیازی به مصرف دو برابر داروی فلوکستین نیست؛ فقط دوز مقرر را مصرف کنید.روش نگهداری صحیح قرص فوکستین چیست؟

به این نکته توجه داشته باشید که مصرف این قرص بر روی قند خون اثر میگذارد، اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. می توانید با انجام آزمون روانشناختی خودکشی در نوجوانان افکار خودکشی را در فرزندانتان مورد بررسی قرار دهید و در صورت بروز علائم هنگام مصرف فلوکستین پزشک معالج را باخبر کنید. انجام فعالیتهای مورد علاقه، تغییر محل زندگی، تغییر فعالیتهای روزانه و.. این داروها میکوشند عدم تعادل شیمیایی انتقال دهندههای عصبی در مغز را که مسئول تغییر خلق و خو و رفتار هستند، اصلاح کنند. سالمندان به دلیل تاثیر این دارو در خونریزی و عدم هماهنگی، باید در مصرف آن احتیاط کنند. به این معنی که شاید لازم باشد فلوکستین را همراه با سایر داروها مصرف کنید. یک مطالعه، که در ژورنال غدد درون ­ریز و متابولیسم بالینی منتشر شده است، نشان داد که مدت زمان لازم برای آماده شدن پستان برای شیردهی در زنانی که در دوران بارداری از داروهای ضد افسردگی استفاده میکنند طولانی تر از سایر زنان است.

خطر تفکر و رفتار خودکشی را افزایش دهد.

روان درمانی، که همچنین گفتگو درمانی نیز نامیده می شود، یک روش درمانی موثر برای حملات وحشت و اختلال هراس محسوب می شود. نوعی روان درمانی به نام رفتار درمانی شناختی به شما کمک می کند با استفاده از تجربه خود یاد بگیرید که علائم هراس خطرناک نیست. ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما مشخص می کند که آیا دچار حملات پانیک، اختلال هراس یا بیماری دیگر مانند مشکلات قلبی یا تیروئیدی با علائمی که شبیه به حملات هراس است، هستید. هرگونه علائم جدید یا بدتر شدن علائم مانند تغییرات خلق و خو یا تغییر در رفتار، اضطراب، حملات پانیک، مشکلات خواب یا احساس تکانشگری، تحریکپذیری، بی قراری، عصبی شدن، پرخاشگری، بیش فعالی (ذهنی یا فیزیکی)، افسردگی شدتیافته یا افکار خودکشی و آسیب رساندن به خودتان را به پزشک گزارش دهید. برخی پژوهشها نشان میدهند افرادی که از SSRI و SNRI استفاده میکنند، و به خصوص افراد زیر 18 سال، ممکن است (به ویژه دفعه اول) افکار خودکشی را تجربه میکنند. طبق برخی پژوهشها، احتمال بروز افکار خودکشی در اولین استفاده از داروهای ضد افسردگی بیشتر است. فلوکستین میتواند خطر تفکر و رفتار خودکشی را افزایش دهد. اگر اثرات جانبی خیلی ناخوشایند باشند، و اگر فرد را به فکر خودکشی بیاندازند، باید فورا به پزشک اطلاع داده شود.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

اگر شما مبتلا به دیابت هستید، فلوکستین ممکن است بر روی سطح قندخون شما تاثیر بگذارد، به همین دلیل سطح قندخون خود را هنگام مصرف دارو به طور منظم کنترل نمایید و نتیجه آنها را با پزشکتان درمیان گذارید. براساس آمار «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها» در ایالات متحده، درصد افراد 12 سال به بالا که از داروهای افسردگی مصرف میکنند از 7.7% سالهای 1999-2002 به 12.7% در سال 2011-2014 افزایش یافته است. علائم شدید به ندرت، و معمولا بعد از ترک دو داروی سروکزات و افکسور روی میدهند. نمونههایی از SNRIها عبارتند عبارتند از دولکستین (سیمبالتا)، ونلافاکسین (افکسور)، و دسونلافاکسین (پریستیک). میانسرین (تولوون) و میرتازاپین (رمرون، آواناز، زیسپین) از دسته NASSAها هستند. داروی افسردگی سروتونینرژیک خاص (NASSAها) برای درمان اختلالات اضطرابی، برخی اختلالات شخصیت، و افسردگی استفاده میشوند. اما هر دو این داروها برای اضطراب، تشنج، سندرم ترک الکل، اسپاسم عضلانی و پانیک استفاده می شود. به طور کلی ایمن و با خطر کم عوارض جانبی جدی، داروهای ضد افسردگی SSRI به عنوان اولین انتخاب داروها برای درمان حملات پانیک توصیه می شوند. همچنین استفاده همزمان از سایر داروها برای کاهش طپش قلب یا لرزش ممکن است کمک کننده باشد. این دارو هیچ تاثیری بر هدایت قلبی، آریتمی بطنی، یا فشار خون ارتواستاتیک وجود نداشت.

تنفس، نبض بالا و فشار خون است که باید مدام کنترل شود، تمام موارد گفته شده اثرات مصرف بیش از حد دارو است که در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد. همچنین در مورد مصرف الکل یا مواد دیگر از شما سؤال شود. حداقل یکی از حملات شما به دنبال نگرانی در مورد حمله دیگری، یک ماه بعد صورت گرفته است. پروزاک یک داروی ضد افسردگی است. پروزاک همچنین با نام عمومی فلوکستین – در اینجا یافته ها هستند موجود است. این دو دارو به نسبت سایر داروها قدیمی تر هستند و با تغییر و اصلاح مواد شیمیایی موجود در مغز موجب بهبود و درمان می شوند. 5. این دارو موجب خواب آلودگی و گیجی شدید می شود لذا در مدت مصرف این دارو (خصوصا ابتدای درمان ) و تا زمانی که اثرات آن بطور کامل از بین نرفته است از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط بیشتری دارند،خودداری نمایید . در صورتی که از داروهای دیگری استفاده میکنید که موجب افزایش سروتونین میشوند امکان ابتلا به این بیماریها افزایش پیدا میکند.

این دارو برای درمان افسردگی است.

برخی عقیده دارند که افسردگی شاید از بعضی جهات ناشی از داروهای ضد روانپریشی باشد و این مسئله به نفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت. از سایر داروهای مورد تأیید برای درمان اختلال بیشفعالی، میتوان از اتوموکستین نام برد. داروهای افسردگی نه تنها برای درمان افسردگی بلکه برای سایر بیماریهای روانی نیز به کار میروند. در حال حاضر پزشکان زمانی MAOIها را تجویز میکنن که SSRIها و سایر داروهای ضد افسردگی موثر نبوده باشند. این موضوعی دور از ذهن و عجیب به نظر نمیرسد؛ چون ممکن است مصرف دارو باعث بهبود حال بیمار و احساس سلامتی شده و تمایل او را به مصرف غذا افزایش دهد. هنگامی که احساسات جسمی وحشت دیگر به عنوان تهدید احساس نشود، حملات برطرف می شوند. اگر داروی ضد افسردگی طبق دستورالعمل مصرف نشود، اثربخش نخواهد بود و به رفع مشکل شما کمک نمیکند. اگر شما درمانی را توصیه می کنید، چند بار به آن نیاز دارم و تا چه مدت؟ به نظر شما چه عاملی باعث ایجاد علائم من شده است؟ این دارو برای درمان افسردگی است. سابقه و هدف: افسردگی دوران بارداری می تواند بر تکامل جنین تاثیر گذاشته و باعث پیامدهای زیان آوری برای جنین و مادر گردد .

قرص فلوکستین 20

بسته به اولویت، سابقه شما، شدت اختلال هراس و دسترسی شما به درمانگرانی که آموزش خاصی در درمان اختلالات هراس دیده اند، ممکن است یک یا هر دو نوع درمان توصیه شود. آیا شما یا هر یک از نزدیکانتان قبلا تشخیص مشکل روحی روانی از جمله حملات پانیک یا اختلال هراس داشته اید؟ بدون درمان، حملات پانیک و اختلال هراس، تقریباً در همه جنبه های زندگی شما تأثیر می گذارد. اما از بین رفتن خود به خودی حملات وحشت دشوار است و ممکن است بدون درمان بدتر شوند. این مطلب شامل تمامی تداخلات دارویی ممکن نیست لذا لیست همهی داروهای مصرفیتان را با روانپزشک یا دکتر داروخانه در میان بگذارید و بدون صلاحدید پزشک شروع به مصرف، قطع یا تغییر دوز داروی فلوکستین نفرمایید. اگر این اثرات خفیف باشد، ممکن است طی چند روز یا چند هفته از بین بروند. بنزودیازپین ها معمولاً فقط به صورت کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا می توانند وابستگی ایجاد کنند و باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمی می شوند، مخصوصا اگر در مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر مشکل دارید این داروها انتخاب خوبی نیستند. برای مصرف داروی فلوکستین در دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید و در مورد فواید و مضرات آن از پزشک خود کمک بگیرید.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما