او می‌گوید دوستانی که با مردی که تست اومیکرون مثبت شده بود به یک گردهمایی انیمه رفتند نیز مریض شدند.

[ad_1]

تصویرJacob K. در شهر نیویورک در 20 نوامبر.  افرادی که برای کنوانسیون سه روزه انیمه در مرکز همایش جاویتز لباس پوشیده بودند.  یک روز زودتر شروع شد.
اعتبار…کنا بتانکور / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

این مرد به مقامات بهداشتی ایالت خود گفت: حدود 15 نفر که در یک کنوانسیون انیمه در نیویورک با مردی از مینه سوتا که بعداً مشخص شد نسخه Omicron دارد نیز شرکت کردند، آزمایش کرونای آنها مثبت شده است. مشخص نیست که آیا نسخه Omicron در هر یک از این موارد دخیل است یا خیر.

این مرد گفت که دوستانش – گروهی حدود 30 نفر – از سراسر کشور برای این مراسم که در 19 نوامبر آغاز شد، آمده بودند. آنها به مقامات گفتند که حدود نیمی از آنها نیز بعداً آزمایش ویروس را مثبت اعلام کردند.

مقامات گفتند که این مرد کاملاً واکسینه شده بود و چند هفته قبل از کنفرانس یک تقویت کننده دریافت کرد. او از علائم خفیفی که بلافاصله پس از پایان کنفرانس شروع شده بود، بهبود یافته است و اسامی و اطلاعات تماس چند نفر از افراد گروه خود را به مقامات بهداشتی ارائه کرده است. از آنجایی که دوستان در ایالت های دیگر زندگی می کنند، اسامی آنها به ادارات بهداشت آن ایالت ها ارسال شد. از جزئیات پرونده آنها اطلاعی در دست نیست.

مورد مرد مینه‌سوتا یکی از اولین گزارش‌های Omicron در ایالات متحده بود و چشم‌انداز نگران‌کننده‌ای را برای مقامات بهداشتی ارائه کرد: شاید همایش انیمه که به مدت سه روز در Jacob K. مرکز کنوانسیون جاویتس، ناقلی برای انتشار نوع جدید بوده است و باعث ترس دانشمندان از احتمال انتشار سریعتر از هر نوع دیگری شده است؟

کتی کومو سابتی، مدیر بخش اپیدمیولوژی کووید در وزارت بهداشت عمومی مینه‌سوتا، پس از اطلاع از اینکه این مرد در یک کنفرانس بزرگ در نیویورک شرکت کرده است، گفت: “به نوعی گفتم: “وای، باشه، داستان ما را تغییر داد.” این تصویر کاری را که ما انجام می دهیم تغییر می دهد.”

این مرد به مقامات گفت، در کنوانسیون Anime NYC، که حول یک سبک انیمیشن محبوب که در ژاپن نشات گرفته بود، متمرکز بود، شرکت کنندگان در مورد پوشیدن ماسک نسبتا مطیع بودند. او گفت، اما برخی از اتاق ها بسیار شلوغ بود، طبق ظرفیت، جمعیت شانه به شانه ایستادند.

طبق وب‌سایت کنوانسیون، شرکت‌کنندگان در کنگره باید مدرکی ارائه می‌کردند که حداقل یک واکسن دریافت کرده‌اند و باید ماسک بزنند. مقررات اجازه پذیرش “بلافاصله پس از” اولین دوز را می داد. مردم دو هفته پس از دوز دوم واکسن دو دوز، محافظت کامل از واکسیناسیون را مشاهده می کنند.

خانم کومو ثابتی گفت: «زمان نشان خواهد داد که چقدر بزرگ می شود. “سخت است که بگوییم این یک پخش کننده فوق العاده است. البته ما نگران این هستیم.”

مقامات هشدار دادند که هنوز چیزهای زیادی ناشناخته باقی مانده است: این مرد و دوستانش ممکن است در مکان های دیگر آلوده شده باشند – در طول بازدید از رستوران ها، هتل ها یا مکان های دیگر، یا در هر زمان دیگری.

با این حال، چشم انداز مجموعه ای از موارد، سؤالات جدیدی را در مورد قابلیت های ردیابی ویروس کشور و محدودیت های تلاش های ردیابی تماس آن که از آغاز همه گیری ناهموار و محدود بوده است، ایجاد کرد.

مایکل اوسترهولم، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماری‌های عفونی در دانشگاه مینه‌سوتا، گفت که او نگران ظرفیت ردیابی تماس بخش‌های بهداشتی در سراسر کشور است، با توجه به منابع ضعیف آنها و عدم همکاری عمومی مردم و محققین او گفت همچنین نگران‌کننده است که تعداد مواردی که برای نوع Omron آزمایش می‌شوند کم است.

او گفت: “بسیار به سرعت به همان تعداد موارد Omicron در چندین مکان در سراسر کشور خواهیم دید که در مینه سوتا دیده ایم.”

پس از اینکه مقامات مینه سوتا دریافتند که شرکت کنندگان در کنفرانس نسخه Omicron را دارند، به وزارت بهداشت شهر نیویورک اطلاع دادند. مقامات بهداشتی شهر گفتند که شروع به ارسال پیامک و ایمیل برای هزاران نفر در کنوانسیون انیمه کرده‌اند و از آنها خواسته‌اند آزمایش بدهند.

دکتر تد لانگ، که بر برنامه ردیابی تماس شهر نظارت می کند، گفت که تاکنون از پنج مورد مثبت در میان ساکنان شهر نیویورک که در کنوانسیون انیمه شرکت کرده اند آگاه بوده است. اما او گفت که هنوز معلوم نیست که این افراد به Omicron یا دلتا آلوده شده اند یا اینکه محل ابتلای آنها به کنوانسیون مشخص نشده است.

آدام شرایر، سخنگوی گروه آزمایش و ردیابی، برنامه ردیابی تماس شهر نیویورک، در ایمیلی نوشت: «ما شواهدی مبنی بر انتقال گسترده در کنفرانس پیدا نکردیم.

به گفته سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ادارات بهداشت مینه سوتا و نیویورک سیتی در ردیابی هر موردی کمک می کنند، اما جزئیات هنوز صبح شنبه در دست بررسی است. محققان بیماری CDC صبح شنبه کنفرانسی را با مقامات ادارات بهداشت محلی برگزار کردند.

وی گفت: در حال حاضر، CDC به افرادی که در کنفرانس شرکت کرده‌اند توصیه می‌کند در صورت تماس با فرد بیمار یا بروز علائم، آزمایش کووید-19 را انجام دهند. متخصصان بیماری های عفونی می گویند اولین مورد Omicron که به یک کنوانسیون انیمه مرتبط شده است احتمالاً در مینه سوتا شناسایی شده است زیرا بخش بهداشت آن ایالت دارای سیستم توالی ژنومی قوی است و بیمار لزوماً مورد شاخص اصلی نیست.

سازمان دهندگان کنفرانس اصرار داشتند که مشخص نیست این مرد کجا به ویروس مبتلا شده است.

کلی کامبانی، رئیس Leftfield Media که کنفرانس را سازماندهی کرد، گفت: “او فقط فردی بود که در رویداد ما حضور داشت.” “هیچ مورد انبوه دیگری از حادثه ما گزارش نشده است و ما بیش از دو هفته است که در آنجا بوده ایم” از پایان کنفرانس.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما